Reklama
Rozwiń

Polskie cementownie są jednymi z najbardziej innowacyjnych

Szacuje się, że 60 proc. infrastruktury na świecie, której ludzkość będzie potrzebować do 2050 r., nie została jeszcze zbudowana. W Polsce też istnieje duże na nią zapotrzebowanie – mówi Xavier Guesnu, prezes Lafarge w naszym kraju.

Publikacja: 09.12.2019 21:00

Polskie cementownie są jednymi z najbardziej innowacyjnych

Foto: materiały prasowe

Od co najmniej kilku lat nasz kraj przypomina wielki plac budowy. Czy korzystają na tym branże cementowa, betonowa i kruszyw, czyli te w których mocną pozycję ma Lafarge?

Ostatnie lata na rynku budowlanym były bardzo interesujące i przyniosły rekordowe zapotrzebowanie na materiały budowlane. Według danych Stowarzyszenia Producentów Cementu produkcja cementu w tym roku osiągnie blisko 19 mln ton, co będzie wynikiem o 1 proc. lepszym niż w roku ubiegłym. Jednocześnie widzieliśmy spowolnienie i opóźnienie dużych projektów infrastrukturalnych mających wpływ na rynek kruszyw, które - w zależności od regionu - spadły w tym roku o 5-10 proc. Mimo zatrzymania niektórych projektów infrastrukturalnych, zauważalny był wzrost oddanych do użytku mieszkań o blisko 200 tys. W najbliższej przyszłości potrzeby infrastrukturalne czy mieszkaniowe utrzymają rynek na stabilnym poziomie, również dzięki funduszom UE, które będą dostępne do 2023 r.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cud zielonej wyspy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama