Reklama

Prezes Gremi Media: Uporządkowaliśmy naszą grupę

Kilkunastoprocentowa rentowność netto to coś, czym można się z czystym sumieniem chwalić – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Publikacja: 22.03.2020 20:00

Prezes Gremi Media: Uporządkowaliśmy naszą grupę

Foto: Fotorzepa, Robert Gardzińśki

Jak grupie udało się osiągnąć tak dobre wyniki finansowe w 2019 r.?

Kluczowe dla poprawy wyniku w 2019 r. były dwa czynniki. Pierwszy to konsekwentne wdrażanie nowych oraz dalsza konwersja już oferowanych przez wydawnictwo produktów na wersje cyfrowe. Charakteryzują się one znacznie większą rentownością, co przekłada się wprost na generowaną marżę. Proces ten pozwolił kontynuować rozpoczęty w 2018 r. trend skokowej poprawy rentowności spółki Gremi Media. Drugim czynnikiem istotnie wpływającym na wyniki całej grupy była restrukturyzacja i uporządkowanie działalności spółek zależnych. Ich wkład do wyniku EBITDA jeszcze rok temu był zaniedbywalny, teraz generują one kilkanaście procent tego wskaźnika. Uzyskaliśmy to poprzez uporządkowanie struktury grupy, polegające między innymi na rezygnacji z nierentownych i deficytowych przedsięwzięć. Wszystkie te działania doprowadziły do tego, że dzięki wdrażanej od początku 2018 r. strategii cyfrowej wskaźniki rentowności grupy osiągnęły bardzo wysokie poziomy. Rentowność EBITDA przekraczająca 20 proc. czy kilkunastoprocentowa rentowność netto to coś, czym można się już z czystym sumieniem pochwalić.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama