Coraz więcej klientów w kontaktach z Urzędem Transportu Kolejowego decyduje się na korzystanie z platformy ePUAP. Od początku 2017 roku do UTK przez ePUAP wpłynęło prawie 600 spraw. Wprawdzie z tej metody komunikacji korzystają przede wszystkim duże podmioty, nie jest to jednak regułą. Coraz częściej nasi klienci zakładają konta instytucjonalne na ePUAP (więcej szczegółów znajdziesz w instrukcji) i korzystając z możliwości potwierdzenia w UTK Profilu Zaufanego, przysyłają do nas w tym celu swoich przedstawicieli. Administrator konta w organizacji może dołączyć do niego indywidualne konto takiej upoważnionej osoby, która będzie mogła składać wnioski elektroniczne w imieniu podmiotu.
Czytaj także: E-meldunek już działa - jak się zameldować przez ePUAP
Również osoby prywatne przekonały się do tej formy kontaktów z Urzędem. W tym zakresie odnotowujemy m. in. znaczny wzrost wpływów elektronicznych zawierających m.in. wnioski o udzielenie informacji publicznej.
Dokumenty złożone w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP mają taką samą ważność, jak te złożone papierowo. Skorzystanie z tej formy komunikacji ma wymierne zalety. Pozwala oszczędzić czas i pieniądze. UTK szacuje, że wykorzystanie ePUAP średnio skraca czas postępowania administracyjnego o ok. 2 tygodnie. Redukcja kosztów, na którą pozwala ePUAP widoczna jest szczególnie przy częstej korespondencji z Urzędem. Przy ocenie oszczędności należy uwzględnić łączny koszt druku dokumentacji, jej wysyłki lub delegacji pracownika. Koszt druku i wysłania jednego wniosku z dokumentacją wyniesie średnio od 35 zł do 80 zł, w zależności od tego, czy wybierzemy przesyłkę pocztową, czy kurierską. Koszt ewentualnej delegacji pracownika dla firm spoza Warszawy będzie jeszcze wyższy. W komunikacji poprzez ePUAP podmiot nie poniesie tych kosztów.
Czytaj także: Podróż pociągiem: do reklamacji wystarczy skan biletu