Reklama

Odmowa udostępnienia umowy nie wynikała ze złej woli - wyrok WSA

Spółka, której udziałowcami są Miasto i przedsiębiorstwo komunalne, jest zobowiązana do udzielania informacji publicznej.

Publikacja: 08.06.2021 07:10

Odmowa udostępnienia umowy nie wynikała ze złej woli - wyrok WSA

Foto: Adobe Stock

Powołując się na ustawę o dostępie do informacji publicznej, przedsiębiorca zwrócił się do spółki A o udostępnienie treści umowy, zawartej między nią a spółką B. Umowa dotyczyła robót wykonywanych w hali żelbetonowej oraz wysokości wynagrodzenia z tego tytułu wypłacanego przez spółkę A spółce B.

Spółka A odparła, że umowy nie realizowano ze środków publicznych, a zakład nie jest zobowiązany do udzielania każdej informacji. Informacją publiczną mogą być jedynie kwestie odnoszące się do wykonywania zadań publicznych lub gospodarowania mieniem publicznym. Spółka A jest podmiotem gospodarczym, który ich nie realizuje i nie dysponuje majątkiem publicznym. Nie świadczy też usług o charakterze użyteczności publicznej. Mimo składu wspólników nie spełnia więc kryteriów ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Sądy i trybunały
Uchylenie immunitetu Małgorzaty Manowskiej zablokowane. Brakuje podpisu Dariusza Barskiego
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędziowie nie chcą odchodzić „na emeryturę”. KRS częściej odmawia niż się zgadza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Kto odpowiada za wyciek danych osobowych pacjenta? Zapadł precedensowy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama