Solaris sprzedaje do Izraela

Polski producent z Bolechowa pod Poznaniem podpisał w końcu roku kontrakty z trzema izraelskimi przewoźnikami.

Publikacja: 21.12.2015 17:25

Solaris sprzedaje do Izraela

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

Dla firmy DAN z Tel Awiwu dostarczy 60 sztuk miejskich autobusów Solaris Urbino 12. To jeden z największych izraelskich przewoźników. Drugi kontrakt obejmuje dostawę 30 sztuk 12-metrowych Urbino dla firmy Egged. Działa ona zarówno na rynku izraelskim jak i na innych rynkach poza jego granicami. Autobusy mają kursować w izraelskiej stolicy, a prawdopodobnie także będą jeździć po Jerozolimie. Trzecie zamówienie dotyczy 20 pojazdów dla firmy Afifi Group z Nazaretu. Solaris wyprodukuje dla niej 10 międzymiastowych InterUrbino oraz tyle samo miejskich Urbino.

Wszystkie pojazdy - w sumie 110 sztuk maja był dostarczone do Izraela w okresie od marca do maja przyszłego roku. To kolejny etap współpracy Solarisa z izraelskimi przewoźnikami. Polski producent autobusów jest obecny na rynku izraelskim od 2012 roku. Do tej pory we współpracy ze swoim lokalnym partnerem i dystrybutorem - firmą UBSI dostarczył na tamtejszy rynek blisko 200 pojazdów zarówno miejskich jak i międzymiastowych.

-  Izrael w ostatnich latach staje się dla nas jednym z bardziej znaczących rynków eksportowych – twierdzi Dariusz Michalak, wiceprezes Solarisa odpowiedzialny w firmie badania i rozwój. Nie wykluczył zintensyfikowania współpracy z firmami z Izraela w najbliższej przyszłości.

Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Jest jednym z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także  trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.

Jedną ze specjalności Solarisa stały się pojazdy bezemisyjne. W grudniu producent zaprezentował w Paryżu najnowszy elektryczny autobus - model Urbino 12 Electric. Jest on teraz testowany w ruchu liniowym na paryskich ulicach w ramach planów Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP). Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) oraz Szwecji (Vasteras). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

W tym roku firma z Bolechowa zaczęła prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.

Dla firmy DAN z Tel Awiwu dostarczy 60 sztuk miejskich autobusów Solaris Urbino 12. To jeden z największych izraelskich przewoźników. Drugi kontrakt obejmuje dostawę 30 sztuk 12-metrowych Urbino dla firmy Egged. Działa ona zarówno na rynku izraelskim jak i na innych rynkach poza jego granicami. Autobusy mają kursować w izraelskiej stolicy, a prawdopodobnie także będą jeździć po Jerozolimie. Trzecie zamówienie dotyczy 20 pojazdów dla firmy Afifi Group z Nazaretu. Solaris wyprodukuje dla niej 10 międzymiastowych InterUrbino oraz tyle samo miejskich Urbino.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje