Aktualizacja: 23.10.2019 18:03 Publikacja: 23.10.2019 18:03
Foto: Materiały Prasowe
Sztuka Pedra Calderóna de la Barki, jednego z największych – obok Szekspira i Moliera – klasyków europejskiego teatru, wpisała się w dyskurs o wierności wartościom religijnym. Inspirowała Goethego, Schillera i Kleista, którzy pisali o rozdarciu między wiarą i wolną wolą, honorem i egoizmem, lękiem przed śmiercią i zapałem do życia. Dramat przetłumaczył na polski sam Juliusz Słowacki, rozwijając myśl o poświęceniu i „kamieniach rzucanych na szaniec".
Po serii kuriozalnych decyzji Urzędu Marszałkowskiego Świętokrzyskiego, które nie powołały na dyrektora Teatru i...
Urząd Marszałkowski Świętokrzyskiego nie podał powodów nie uznania konkursu na dyrektora kieleckiego teatru, któ...
Anna Krupka, szefowa PiS w Świętokrzyskiem, ma stać za aferą bezprawnego unieważnienia konkursu, który wygrał Ja...
„Nie tak się umawialiśmy!”- syknęła osoba z urzędu do członkini komisji, gdy konkurs przegrał Leszek Zduń, przed...
„Teatr. Rodzina patologiczna” długo oczekiwana i ważna książka Igi Dzieciuchowicz, wprowadza w kulisy przemocy n...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas