"Ojczyzna w sztuce": Patriotyzm bez patosu

„Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u zaskakująco zachęca do porównań, wyzwala z lokalnych sporów i budzi ciekawość.

Aktualizacja: 11.06.2018 18:19 Publikacja: 11.06.2018 18:15

Foto: r. sosin/MOCAk

Oglądając rzeźbę z tkaniny „Wielogłowy patriota” Melissy Vandenberg z USA, zastanawiamy się na przykład, dlaczego węża grzechotnika artystka „ubrała” w barwy amerykańskiej flagi i dodała mu dwie głowy? Komentarz obok podpowiada nam, że już od XVIII wieku ten często spotykany w Ameryce gatunek węża, był wykorzystywany jako znak formującego się państwa i jego siły. A jego dwie głowy mają wyrażać krytyczną ocenę artystki dwupartyjnego systemu politycznego w Stanach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rzeźba
Rzeźby Abakanowicz wkroczyły na Wawel. Jej drapieżne ptaki nurkują wśród drzew
Rzeźba
Salvador Dalí : Rzeźby mistrza surrealizmu
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem