Kampania Armii Zbawienia: Była prezydent Finlandii w roli nędzarki

Fiński oddział Armii Zbawienia ruszył z multimedialną kampanią zachęcającą do wpłacania datków na rzecz tej organizacji, której elementem są m.in. zdjęcia byłej prezydent kraju Tarji Halonen przedstawionej jako nędzarki - informuje serwis yle.fi.

Aktualizacja: 23.06.2017 16:33 Publikacja: 23.06.2017 15:00

Kampania Armii Zbawienia: Była prezydent Finlandii w roli nędzarki

Foto: materiały prasowe

Celem kampanii jest uświadomienie potencjalnym darczyńcom, że w trudnej sytuacji może znaleźć się każdy, niezależnie od wykształcenia, statusu społecznego i wykonywanego zawodu.

Przekaz - jak pisze yle.fi - jest jasny: każdy, w tym lekarze, prawnicy czy biznesmeni, może - w wyniku zdarzeń, których nie da się przewidzieć - znaleźć się na drodze do ubóstwa.

Byłą prezydent Finlandii pokazano w przechodzonym stroju, siedzącą na kamiennych schodach, z dużą torbą z której wystaje foliowa reklamówka. Halonen siedzi pod murem, na którym widać fragment graffiti.

Armia Zbawienia, w ramach kampanii, zbiera pieniądze na pomoc najuboższym, a także na finansowanie grup wsparcia, domów opieki oraz przytułków dla samotnych matek z dziećmi.

Dodatkowo Armia Zbawienia chce przypomnieć, że w trudnej sytuacji może znaleźć się każdy.

- Coraz więcej osób potrzebuje pomocy - w tym rodziny z dziećmi, więc potrzebujemy więcej dobroczyńców. Najnowsza kampania ma nam pomóc dotrzeć do większego audytorium - tłumaczy Anne Fredriksson z Armii Zbawienia.

Oprócz byłej prezydent Finlandii w kampanii wziął również udział Peter Vesterbacka z firmy Rovio, twórcy bijącej rekordy popularności gry Angry Birds. On z kolei zaprezentował się w podartych ubraniach siedząc na chodniku obok psa i zniszczonej walizki.

Zdjęcia na potrzeby kampanii wykonał fotograf z Helsinek Anton Sucksdorff.

Fiński oddział Armii Zbawienia liczy, że dzięki kampanii uda się mu zebrać ok. 3 milionów euro. Zdjęcia Halonen i Vesterbacka mają być umieszczane za darmo w gazetach, ponadto niektóre stacje telewizyjne wyemitują darmowe reklamy informujące o zbieraniu środków przez organizację.

- Mamy nadzieję, że ta kampania pomoże zrozumieć ludziom, że w Finlandii również mamy problemy społeczne - podsumowała Fredriksson.

Celem kampanii jest uświadomienie potencjalnym darczyńcom, że w trudnej sytuacji może znaleźć się każdy, niezależnie od wykształcenia, statusu społecznego i wykonywanego zawodu.

Przekaz - jak pisze yle.fi - jest jasny: każdy, w tym lekarze, prawnicy czy biznesmeni, może - w wyniku zdarzeń, których nie da się przewidzieć - znaleźć się na drodze do ubóstwa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Aleksander Dugin i faszyzm w rosyjskim szkolnictwie wyższym
Społeczeństwo
Dubaj pod wodą. "Spadło tyle deszczu, ile pada przez cały rok"
Społeczeństwo
Kruszeje optymizm nad Dnieprem. Jak Ukraińcy widzą koniec wojny?
Społeczeństwo
Walka z gwałtami zakończyła się porażką. Władze zamykają więzienie w USA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Społeczeństwo
5 milionów osób o krok od śmierci głodowej. Kryzys humanitarny w Sudanie