Atak hakerski na Virgin Mobile. Wyciekły dane użytkowników

Cześć klientów operatora Virgin Mobile otrzymała w środę SMS-y z informacją, że ich dane osobowe zostały wykradzione - podaje Onet.

Aktualizacja: 25.12.2019 21:02 Publikacja: 25.12.2019 20:53

Atak hakerski na Virgin Mobile. Wyciekły dane użytkowników

Foto: AdobeStock

„Virgin Mobile informuje, że doszło do nieuprawnionego dostępu do systemów spółki i ujawnienia danych części klientów, w tym Pana/Pani imienia i nazwiska, numeru PESEL lub numeru dokumentu tożsamości” - taką wiadomość wysłała sieć Virgin Mobile, jeden z największych operatorów wirtualnych w Polsce, do części użytkowników.

Operator apeluje o uważanie na próby wyłudzenia danych. „Podjęliśmy działania zabezpieczające, więcej informacji wkrótce” - dodano w rozesłanym komunikacie. 

Wyciek dotyczy tylko osób korzystających z ofert na kartę - dane osób mających abonament nie zostały wykradzione.

Spółka zapowiada złożenie zawiadomienia do prokuratury i zapewnia, że wzmocniła swoje wewnętrzne procedury - podaje Onet.

Do ataku hakerów doszło w dniach 18-22 grudnia. Według oświadczenia Virgin Mobile Polska, zamieszczonego na stronie internetowej, wyciek dotyczy „12,5 proc. rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę”.

„Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów,  które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami.  Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie” - czytamy w komunikacie. Firma oceniła incydent jako „wynik zaplanowanego i umyślnego ataku”.

„Virgin Mobile informuje, że doszło do nieuprawnionego dostępu do systemów spółki i ujawnienia danych części klientów, w tym Pana/Pani imienia i nazwiska, numeru PESEL lub numeru dokumentu tożsamości” - taką wiadomość wysłała sieć Virgin Mobile, jeden z największych operatorów wirtualnych w Polsce, do części użytkowników.

Operator apeluje o uważanie na próby wyłudzenia danych. „Podjęliśmy działania zabezpieczające, więcej informacji wkrótce” - dodano w rozesłanym komunikacie. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Co z Ukraińcami, których Kijów widziałby w wojsku? Urząd ds. cudzoziemców tłumaczy
Społeczeństwo
Groził, wyzywał i wybijał szyby. Policja nie widziała podstaw do interwencji
Społeczeństwo
W Warszawie wyją syreny alarmowe? Wyjaśniamy dlaczego
Społeczeństwo
Sondaż: Połowa Polaków za małżeństwami par jednopłciowych. Co z adopcją?
Społeczeństwo
Ponad połowa Polaków nie chce zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach