Wykazało to niedawne badanie przeprowadzone na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services (lidera polskiego rynku bonów i kart podarunkowych). Według niego, co drugi pracujący Polak oczekuje teraz pomocy swego pracodawcy w sfinansowaniu przedświątecznych zakupów. Z kolei na pytanie o cechy idealnego benefitu w dzisiejszych czasach, aż 66 proc. badanych wskazało, że powinien on zapewniać wsparcie domowego budżetu.
Na takie wsparcie mogą dzisiaj liczyć np. pracownicy większości sieci handlowych, dla których grudzień jest jednym z najgorętszych sezonów w roku. Jak podkreśla biuro prasowe Auchan Retail Polska, łączna wartość świąteczno-noworocznych benefitów dla pracowników sieci (także tych z e-sklepu Auchan Direct) przekroczy w tym roku tysiąc złotych na osobę.
Specjalną gwiazdkową nagrodę za pracę w grudniu w wysokości 500 zł przyznała też swym pracownikom sieć Tesco, która w tym roku zwiększyła także wartość świątecznych bonów. Również Lidl i Kaufland podwyższyły w tym roku (do 700 zł) limit wydatków na pracowniczych kartach przedpłaconych.
Firmy bardziej hojne
Największa w Polsce sieć drogerii Rossmann już na początku grudnia wypłaciła swoim pracownikom 550 zł świątecznej premii, obdarowując ich też dodatkowo paczkami. – W poprzednich latach paczki otrzymywały dzieci naszych pracowników – i to nadal utrzymujemy, ale w tym roku, dodatkowo, ze względu na trudny dla nas wszystkich czas z powodu pandemii, także każdy pracownik otrzyma od firmy prezent-paczkę świąteczną – wyjaśnia Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmanna.
Gwiazdkowe zestawy prezentowe przygotowała też dla swoich 73 tys. pracowników największa sieć handlowa w Polsce, Biedronka, która także wesprze ich świąteczne wydatki, finansując karty przedpłacone.
Badanie Randstad wskazuje, że w tym roku firmowy Święty Mikołaj będzie bardziej hojny niż w ostatnich latach. Najwięcej, bo 23 proc. badanych pracodawców (to ponad dwa razy większa grupa niż w ubiegłym roku) planuje wydać na inicjatywy bożonarodzeniowe 400–500 zł na jednego pracownika. Całkiem spora grupa, bo 18 proc., przeznaczy na ten cel ponad 500 zł na osobę. Z kolei do 37 proc., a więc o 10 pkt proc. zmniejszył się w porównaniu z zeszłorocznym grudniem odsetek firm, które planują wydać na świąteczną motywację nie więcej niż 300 zł na osobę.