#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Mrowiński: Kawa może smakować inaczej niż kawa

Na rynku kawy w Polsce widać podobne trendy i mechanizmy, jakie miały miejsce na rynku piw kraftowych – mówi Łukasz Mrowiński, współzałożyciel i członek zarządu Etno Cafe, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 24.07.2018 11:49

#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Mrowiński: Kawa może smakować inaczej niż kawa

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył, że kawy wysokiej jakości z sektora speciality muszą mieć odpowiednią ilość punktów w ocenie testerów. - Kawa musi otrzymać przynajmniej 80 pkt. na 100 możliwych. Te kawy są bardzo rozbudowane pod względem aromatu i smaku, nic nie trzeba dodawać, żadnego cukru czy mleka. W tych kawach można wyczuć nuty jagody, pomarańczy, ananasów czy orzechów - mówił Mrowiński.

Przyznał, że kawy w marketach zazwyczaj są kawami niższej jakości.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne