Moda na zdrowy tryb życia to problem dla… Starbucksa

CEO popularnej sieci kawiarni oskarża trend do zdrowego odżywania o spadek sprzedaży. Ma rację?

Aktualizacja: 25.06.2018 18:25 Publikacja: 25.06.2018 16:24

Moda na zdrowy tryb życia to problem dla… Starbucksa

Foto: Bloomberg

Starbucks słynie ze swoich napojów kawowych pełnych bitej śmietany, mleka i cukru – wszelkiego rodzaju Frappuccino to praktycznie symbol tej sieci kawiarni (i jej zastrzeżony znak towarowy). Ale najwyraźniej w gustach klientów zachodzą poważne zmiany, za którymi Starbucks jeszcze nie nadąża. Sprzedaż Frappuccino spadła bowiem o 3 procent w ostatnim roku fiskalnym korporacji z Seattle. W efekcie udział Frappuccino w przychodach firmy zmalał z 14 do 11 procent.

Winnych tego stanu rzeczy CEO Starbucksa Kevin Johnson wskazał bez wahania. Za spadki odpowiada to, że klienci coraz większą uwagę przywiązują do zdrowego, zrównoważonego odżywiania. Hamujący wzrost Starbucksa jest więc spowodowany tymi samymi czynnikami, co w przypadku sieci fast food. I nie da się ukryć, że konsumenci zwracający uwagę na kalorie mają powody do tego, by od Starbucksa się odwracać – wszystkie rodzaje Frappuccino w Starbucks to mieszanki mleka, kawy, słodkiego syropu i opcjonalnej bitej śmietany. To prawdziwe bomby kaloryczne, które w wygodnej i zdradzieckiej formie napoju przemycają do organizmu konsumenta od 200 do ponad 400 kalorii (i nawet więcej).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”