Przemysł spożywczy

Nestle łączy siły ze Starbucks. Powstanie kawowy gigant

Bloomberg
Nestle uzyska prawa do sprzedaży produktów Starbucksa na całym świecie, ale poza kawiarniami sieci.

Chodzi przede wszystkim o pakowaną kawę i napoje, które dzięki koncernowi Nestle trafią na półki supermarketów - informuje agencja Reutera. Obecnie kawę sprzedawaną pod marką Starbucks można kupić tylko w kawiarniach tej sieci. Nestle zapłaci za to Starbucks - w ramach licencji - 7,15 mld dolarów w gotówce.

- Globalny sojusz na rynku kawy pozwoli dostarczyć doświadczenie Starbucks do milionów domów na całym świecie, dzięki zasięgowi i reputacji Nestle – powiedział Kevin Johnson, dyrektor generalny Starbucks.

Nestle w ramach transakcji ma przejąć pięciuset pracowników Starbucksa, bez przenoszenia ich z Seatle. Szwajcarska firma przewiduje, że transakcja będzie miała skutki dla wyników 2019 roku. Koncern ma nadzieję na wzmocnienie swojej pozycji na rynku północnej Ameryki. A Starbucks liczy, że nowy partner pomoże mu we wprowadzaniu nowych produktów na światowy rynek.

Starbucks w kwietniu tego roku zanotował wyraźny spadek sprzedaży i szuka możliwości na rozwój. Koncern kupił niszową, teksańską sieć Chameleon Cold-Brew oraz większościowy pakiet udziałów w niewielkiej sieci kawiarni Blue Bottle Coffee.

Amerykańska sieć zdecydowała się też na pozbycie marki Tazo Tea, która sprzedała koncernowi Unilever za 384 mln dolarów oraz na likwidacje lokali działających pod marką Teavana.

Sprzedaż produktów Starbucks w supermarketach w zeszłym roku wyniosła zaledwie 8 proc. całego obrotu. Co dało 1,8 mld dolarów.

Starbucks ma na całym świecie niemal 28 tys. lokali. Pierwsza kawiarnia w Polsce uruchomiona została w kwietniu 2009 roku. Obecnie Starbucks Corp. posiada w Polsce 64 lokale.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL