O ile jeszcze przed dwoma laty niespełna jedna trzecia kandydatów do pracy oceniała, że pracodawcy dbają o dobre relacje z potencjalnymi pracownikami, o tyle w tym roku uważa tak już co drugi z uczestników badania „Candidate Experience w Polsce" platformy eRecruiter. – To wyraźny sygnał pozytywnych zmian, które zaszły w Polsce w procesach rekrutacyjnych – twierdzi Julia Urbańska, menedżer w eRecruiter.
Jak dodaje, wyniki tegorocznego raportu pokazują, że kandydaci są świadomi swoich potrzeb rekrutacyjnych i oczekiwań wobec firm, a jednocześnie są też coraz przychylniej nastawieni do działań podejmowanych przez pracodawców. W dużej mierze jest to zasługa przedsiębiorstw, które doceniają znaczenie dobrego wizerunku zarówno wśród klientów, jak również wśród pracowników, także tych potencjalnych.
Kandydat to klient
– Proces rekrutacji powinien być pozytywnym doświadczeniem, zatem dobrze zarządzona komunikacja, dobra atmosfera na spotkaniach, przekazane informacje zwrotne bezpośrednio przekładają się na nasz wizerunek pracodawcy, ale także na pozytywne doświadczenie z marką. Wśród kandydatów mogą być nasi byli, obecni i przyszli klienci – podkreśla Anna Dudzińska, dyrektor ds. personalnych firmy Velux Polska, która jest jednym z partnerów tegorocznej, drugiej już edycji naszego projektu Pracodawca Rzeczpospolitej – Pracodawca 4.0.
Jego częścią będzie zestawienie firm, w którym bierzemy pod uwagę czynniki ważne dla pracowników i kandydatów do pracy, w tym warunki finansowe (wynagrodzenia), rozwój i stabilność finansową, która ma też wpływ na stabilność i wzrost zatrudnienia. Chociaż nasz ranking nie odnosi się bezpośrednio do doświadczeń rekrutacyjnych kandydatów do pracy, to pośrednio je uwzględnia – poprzez wzrost zatrudnienia, o który jest dzisiaj trudno firmom niedbającym o dobre relacje z osobami aplikującymi do pracy. Jak dowodzi badanie eRecruitera, negatywne doświadczenia jednej osoby mogą mieć wpływ nie tylko na jej dalsze decyzje, ale także na opinie innych potencjalnych pracowników.