Ogromna popularność gier internetowych stworzyła nowy biznes. Coraz więcej osób zarabia na tworzeniu wirtualnych przedmiotów, np. mieczy, zbroi czy innych rzeczy ułatwiających graczom przejście na wyższy poziom. Klientów zainteresowanych zakupem nie brakuje. Problem w tym, że skarbówka nie zdecydowała dotychczas, jak należy rozliczyć takie przychody.
Przykładem jest najnowsza interpretacja wydana dla podatnika, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w postaci handlu wirtualnymi rzeczami w grach komputerowych (PKD 47.91.Z). Są to m.in. dodatkowe ulepszone narzędzia, miecze, zbroje, zwierzęta, ziemie do zagospodarowania, kryształy czy monety. Podatnik sam wytwarza te przedmioty przy pomocy ogólnodostępnych programów komputerowych, wykorzystując umiejętności programisty. Sprzedaje je klientom za pośrednictwem swojej strony internetowej. Otrzymuje zapłatę przelewem lub przez internetowe systemy płatnicze.
Czytaj także:
Urząd skarbowy ma problem z rozliczeniem gier internetowych
Podatnik nie wie, jaką klasyfikację PKWiU zastosować do tego rodzaju usług. Uważa, że pasuje tu tylko PKWiU 47.00.89.0 – sprzedaż detaliczna towarów niekonsumpcyjnych, nieżywnościowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych. Zapytał, czy w tej sytuacji może rozliczyć się ryczałtem według stawki 3 proc.