fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Potężna gałąź i chluba gospodarki

Fotorzepa, Piotr Guzik
Nie może cieszyć to, że w Polsce produkuje się coraz mniej gotowych aut. Oczywiście już raczej do kategorii złudzeń należy przekonanie, że w Polsce kiedykolwiek powstanie jakaś znacząca marka aut osobowych. Chociaż przed branżą motoryzacyjną stoi tyle wyzwań i musi ona pokonać tyle zakrętów, że to, co jeszcze niedawno wydawało się absolutnie niemożliwie może nabrać pewnych cech prawdopodobieństwa.

Jednak na razie faktem jest, że produkcja aut w Polsce topnieje. Przyczyny są różne. Nasz kraj w ciągu ostatnich kilkunastu lat przegrał wyścig o kilka istotnych inwestycji, a wzrostu produkcji nie zapewniły inwestycje już istniejące. O ile można sobie wyrzucać błędy w przyciąganiu nowych graczy, Polska i polski rząd nie miały większego wpływu na topnienie produkcji w starszych zakładach. Tutaj decydujący wpływ miała sytuacja w centralach wielkich koncernów oraz zmiany własnościowe.

Nie znaczy to jednak, że Polska stała się motoryzacyjnym kopciuszkiem, co udowadniamy w naszym dzisiejszym raporcie. Produkcja części i podzespołów stanowi potężną gałąź naszej gospodarki, w tej branży pracuje armia ludzi i w miarę powstawania kolejnych zakładów – a deklaracji jest mnóstwo – zatrudnienie znajdą następni.

W tym jednak tkwi zarówno siła, jak i potencjalna słabość naszej branży moto. W przypadku pracowników proste rezerwy zaczęł...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA