Potężna gałąź i chluba gospodarki

Nie może cieszyć to, że w Polsce produkuje się coraz mniej gotowych aut. Oczywiście już raczej do kategorii złudzeń należy przekonanie, że w Polsce kiedykolwiek powstanie jakaś znacząca marka aut osobowych. Chociaż przed branżą motoryzacyjną stoi tyle wyzwań i musi ona pokonać tyle zakrętów, że to, co jeszcze niedawno wydawało się absolutnie niemożliwie może nabrać pewnych cech prawdopodobieństwa.

Publikacja: 06.02.2018 20:00

Potężna gałąź i chluba gospodarki

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jednak na razie faktem jest, że produkcja aut w Polsce topnieje. Przyczyny są różne. Nasz kraj w ciągu ostatnich kilkunastu lat przegrał wyścig o kilka istotnych inwestycji, a wzrostu produkcji nie zapewniły inwestycje już istniejące. O ile można sobie wyrzucać błędy w przyciąganiu nowych graczy, Polska i polski rząd nie miały większego wpływu na topnienie produkcji w starszych zakładach. Tutaj decydujący wpływ miała sytuacja w centralach wielkich koncernów oraz zmiany własnościowe.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację