Wypijmy za rozsądek hipokrytów

Są sprawy, o których wszyscy myślą po cichu jedno, ale oficjalnie mówią co innego. Boją się, bo powiedzenie prawdy nie będzie politycznie poprawne. Bo nie wypada, bo tamto i owamto. Wszystkie te ograniczenia mam gdzieś.

Aktualizacja: 01.01.2018 21:37 Publikacja: 01.01.2018 21:00

Wypijmy za rozsądek hipokrytów

Foto: Flickr

O propozycji zakazu reklamy piwa w mediach elektronicznych przed godziną 23 myślę i mówię otwarcie: jest wyjątkowo głupia. Głupsza niż polska norma przewiduje. Ci, którzy chcą ją przeforsować, są hipokrytami. I partaczami. Celu, jaki im przyświeca, nie osiągną.

Co jest wspólnego w zakazie reklamy i nadużywaniu piwa? Piwo. Tylko i wyłącznie. Alkohol pity w nadmiarze to oczywiście nic dobrego. Ale na to jest rada. Uczmy kultury picia. Korzystania z alkoholu. Nikt nie kwestionuje na przykład faktu, że samochody to wynalazek potrzebny i przydatny. Konsekwencje błędów kierowców bywają zaś straszne. Nie pojawiła się jednak propozycja, aby z tego powodu zakazać reklam samochodów, i to przed godziną 23. Nawołuje się za to do właściwego zachowania na drodze, kultury jazdy, rozwagi itp. Wypisz wymaluj do tego samego, czego potrzeba w przypadku alkoholu.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację