"Cyber Poland 2025". Czy PiS wie, jak zbudować nowoczesne e-państwo?

W programie gospodarczo-rozwojowym Polski Ład znalazły się założenia dotyczące cyfryzacji. Czy odpowiadają one na wyzwania XXI wieku? Które z pomysłów warte są uwagi, a co rozmija się z rzeczywistością? Czego w dobie rewolucji cyfrowej potrzebują obywatele? O tym z Bartoszem Paszczą z Klubu Jagiellońskiego, szefem działu „Techno-republikanizm” na portalu KJ i autorem podcastu „ScepTech”, rozmawia Michał Płociński.

Aktualizacja: 20.05.2021 17:15 Publikacja: 20.05.2021 12:06

"Cyber Poland 2025". Czy PiS wie, jak zbudować nowoczesne e-państwo?

Foto: Adobe Stock

Gość audycji „O tym się mówi” zwraca uwagę, że duża część pomysłów zawartych w programie, to rozwinięcie tego, co już jest realizowane od lat – cyfryzowanie Polski i polskiej administracji. – Infrastrutkura to najprostsza metoda wydania dużych pieniędzy, to klasyczne zadanie administracji, by rozpisać przetargi i wybrać dostawców, przeznaczyć pieniądze i zakopać infrastrukturę – mówi Bartosz Paszcza.

Jedną z propozycji „Cyber Poland 2025” jest brak opłaty skarbowej za usługi cyfrowe. – Przeszkodą w załatwianiu spraw przez internet wcale nie jest chęć zaoszczędzenia – zauważa Bartosz Paszcza. I dodaje, że kluczem do myślenia o wprowadzeniu nowych technologii do urzędów nie powinno być przeniesienie papierowych procesów, ale ułatwienie załatwiania urzędowych spraw.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku