fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Październik przyciągnął do mediów farmaceutyki

123RF
Aż 40 proc. reklam wyemitowanych w październiku w telewizji, radiu i w prasie wykupiła branża farmaceutyczna – wynika z podsumowania Instytutu Monitorowania Mediów.

Firmy z tej branży wydały według cenników na reklamę w tych mediach w III kwartale 468,2 mln zł. To, że były najczęściej promującym się sektorem, jest dosyć oczywiste w jesiennym miesiącu, w którym łatwo o zachorowanie. Największym reklamodawcą z tej branży był Aflofarm (wydał na promocję prawie 114 mln zł). Kolejnym był USP Zdrowie (producent Gripexu i Ibupromu zainwestował w reklamy cennikowo 43 mln zł), a kolejnym Polpharma (34,8 mln zł).

Drugą najchętniej reklamującą się branżą w październiku był handel (30 proc. rynku, 356,4 mln zł), a na kolejnych miejscach znalazły się firmy finansowe (124,6 mln zł), motoryzacyjne (123,4 mln zł) i telekomunikacyjne (103,3 mln zł).

W branży handlowej największym reklamodawcą był w październiku Lidl (44,2 mln zł), a następnie Media Expert i Metro Group (sieci Real, Media Markt, Saturn). W finansach przewodził Bank Zachodni WBK (16,3 mln zł), za którym uplasowały się Alior Bank i Bank Millenni...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA