Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 12.11.2018 15:57 Publikacja: 12.11.2018 16:00
Foto: gog.com
Historia globalnego rynku gier komputerowych sięga 1947 r., właśnie wtedy powstał pierwszy prototyp gry elektronicznej. Gra została stworzona przez Thomasa T. Goldsmitha Jr. i Estle Raya Manna. Mieli świadomość, że ich wynalazek jest unikalny i dlatego złożyli wniosek o przyznanie patentu. Został rozpatrzony pozytywnie. Nie przypuszczali chyba, że ich dzieło da początek nowej gałęzi przemysłu rozrywkowego. Początkowo na gry patrzono raczej w kategoriach akademicko-naukowych. Jednak z biegiem lat ich popularność rosła, a pierwszą znaną produkcją była gra „Pong". Na jej bazie powstawały nowe tytuły, przybywało też platform dystrybucji (automaty, konsole, komputery). Jak grzyby po deszczu na Zachodzie wyrastały nowe studia.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Popularna w kręgach graczy platforma komunikacyjna Discord padła ofiarą poważnego ataku hakerskiego. Cyberprzest...
Kapitalizacja grupy zbudowanej przez Zygmunta Solorza podniosła się dziś o ponad 700 mln zł. Inwestorzy wzięli p...
„Rzeczpospolita” poszerza ofertę specjalistycznego serwisu PRO.RP.PL o nową sekcję „Podatki”, przygotowaną z myś...
Szara strefa transmisji wideo w sieci w ciągu roku wzrosła nad Wisłą o 5 proc., jednocześnie skuteczność usuwani...
Teza, że platformy streamingowe zdominują tradycyjną telewizję traci sens. Dziś zasięg i oglądalność kanałów lin...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas