Twitter nie zamieści już reklam Kaspersky Lab

Twitter uzasadnia decyzje o odmowie zamieszczenia reklam niezgodnością modelu biznesowego Kaspersky Lab z regułami działalności reklamowej oraz zarzutami władz USA, iż firma ta ma powiązania z rosyjskimi służbami specjalnymi.

Aktualizacja: 21.04.2018 17:15 Publikacja: 21.04.2018 13:54

Twitter nie zamieści już reklam Kaspersky Lab

Foto: Bloomberg

Eugene Kaspersky, współzałożyciel firmy potwierdził informacje agencji informacyjnych i napisał list otwarty do szefa Twittera Jacka Dorseya krytykujący jego decyzję. Kaspersky poinformował, że o zakazie dowiedział się w lutym tego roku, a Twitter takimi działaniami "strzela sobie w stopę".

Kaspersky oświadczył, że jego firma nie będzie zamieszczać żadnych reklam na Twitterze do końca tego roku, nawet jeśli zakaz zostanie uchylony, a przeznaczone na reklamę fundusze zasilą Electronic Frontier Foundation, amerykańską organizację pozarządowa mająca na celu walkę o wolności obywatelskie w elektronicznym świecie.

In 2017 roku Kaspersky Lab wydał na reklamy na Twitterze 94,500 dolarów.

Władze USA zarzucają Kaspersky Lab powiązania z rosyjskimi agencjami wywiadowczymi oraz dostarczanie swym klientom oprogramowania mogącego pełnić wobec nich funkcje szpiegowskie. Dlatego administracja prezydenta Donalda Trumpa zabroniła instytucjom rządowym używania produktów tej firmy.

Kaspersky Lab zdecydowanie odrzuca oskarżenia i zapowiedział, że da dostęp do swoich systemów niezależnym ekspertom, którzy będą mogli sprawdzić jak bezpieczny jest jego program antywirusowy - poinformowała agencja Reutera.

W styczniu tego roku Facebook zdecydował się osunąć Kasperky Lab z listy programów antywirusowych rekomendowanych użytkownikom portalu społecznościowego.

Eugene Kaspersky, współzałożyciel firmy potwierdził informacje agencji informacyjnych i napisał list otwarty do szefa Twittera Jacka Dorseya krytykujący jego decyzję. Kaspersky poinformował, że o zakazie dowiedział się w lutym tego roku, a Twitter takimi działaniami "strzela sobie w stopę".

Kaspersky oświadczył, że jego firma nie będzie zamieszczać żadnych reklam na Twitterze do końca tego roku, nawet jeśli zakaz zostanie uchylony, a przeznaczone na reklamę fundusze zasilą Electronic Frontier Foundation, amerykańską organizację pozarządowa mająca na celu walkę o wolności obywatelskie w elektronicznym świecie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji