Reklama

Gremi Media z lepszymi zyskami

Kontrola kosztów i koncentracja na produktach cyfrowych zrekompensowały nieznaczny spadek przychodów.

Aktualizacja: 15.05.2020 05:17 Publikacja: 14.05.2020 17:59

Gremi Media z lepszymi zyskami

Foto: fot. Gremi Media

W I kwartale br. skonsolidowane przychody wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” skurczyły się o 4,3 proc., do 23,5 mln zł. Przychody gotówkowe były niższe o 1,7 proc. i wyniosły 21,1 mln zł, a barterowe o 22 proc. i sięgnęły 2,41 mln zł. Za to zysk operacyjny wzrósł o 0,7 proc., do 3,33 mln zł, a czysty zarobek był wyższy o prawie 15 proc. i wyniósł 3,54 mln zł.

- II połowa marca przyniosła poważne załamanie na rynku dystrybucji prasy drukowanej a także na rynku reklamowym i dlatego nie udało nam się poprawić przychodów – skomentował Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - Dzięki kontroli kosztów nie doszło jednak do naruszenia rentowności prowadzonego biznesu, a wręcz poprawy. Względną odporność na postępujące załamanie rynkowe uzyskaliśmy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej - podkreślił. Zarząd wskazuje, że produkty cyfrowe są rentowniejsze, co pozwala spółce realizować cele finansowe spółki mimo spowodowanego COVID-19 spadku przychodów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama