Reklama
Rozwiń
Reklama

Gremi Media z lepszymi zyskami

Kontrola kosztów i koncentracja na produktach cyfrowych zrekompensowały nieznaczny spadek przychodów.

Aktualizacja: 15.05.2020 05:17 Publikacja: 14.05.2020 17:59

Gremi Media z lepszymi zyskami

Foto: fot. Gremi Media

W I kwartale br. skonsolidowane przychody wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” skurczyły się o 4,3 proc., do 23,5 mln zł. Przychody gotówkowe były niższe o 1,7 proc. i wyniosły 21,1 mln zł, a barterowe o 22 proc. i sięgnęły 2,41 mln zł. Za to zysk operacyjny wzrósł o 0,7 proc., do 3,33 mln zł, a czysty zarobek był wyższy o prawie 15 proc. i wyniósł 3,54 mln zł.

- II połowa marca przyniosła poważne załamanie na rynku dystrybucji prasy drukowanej a także na rynku reklamowym i dlatego nie udało nam się poprawić przychodów – skomentował Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - Dzięki kontroli kosztów nie doszło jednak do naruszenia rentowności prowadzonego biznesu, a wręcz poprawy. Względną odporność na postępujące załamanie rynkowe uzyskaliśmy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej - podkreślił. Zarząd wskazuje, że produkty cyfrowe są rentowniejsze, co pozwala spółce realizować cele finansowe spółki mimo spowodowanego COVID-19 spadku przychodów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama