Reklama
Rozwiń
Reklama

Za rok wartość polskiego rynku reklamy sięgnie 7,9 mld zł

Budżet reklamy w internecie wzrośnie w 2019 r. o ponad 8,4 proc., nakłady na reklamę w TV zwiększą się o 3,1 proc. Skurczą się tylko nakłady na reklamę w prasie – prognozuje agencja Zenith.

Aktualizacja: 03.12.2018 14:28 Publikacja: 03.12.2018 14:12

Za rok wartość polskiego rynku reklamy sięgnie 7,9 mld zł

Foto: 123RF

Rynek reklamy jest póki co odporny i będzie rósł mimo pierwszych oznak spowolnienia rozwoju gospodarczego, prognozuje agencja mediowa Zenith. Wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie w 2019 roku o 4,2 proc. i sięgnie wartości 7,919 mld zł netto, ocenia agencja.

Tajemnicą sukcesu są pozytywne nastroje konsumenckie, które utrzymują się mimo przewidywanego spadku dynamiki wzrostu polskiej gospodarki w 2019 roku i spowolnienia tempa wydatków gospodarstw domowych. To pozwala analitykom sądzić, że boom konsumpcyjny się nie kończy, a wydatki konsumenckie będą nadal rosły. – Będzie to skutkowało zwiększaniem wydatków reklamowych, jednak dynamika ich wzrostu również spowolni w porównaniu z mijającym rokiem i według naszych estymacji wyniesie w 2019 roku 4,2 proc. – mówi Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama