#RZECZoBIZNESIE: Paweł Purski: Rosja przez media wpływa na świat

Polska, przynajmniej na razie, nie będzie głównym celem akcji dla Rosjan w mediach społecznościowych – mówi Paweł Purski, redaktor naczelny Eastbook.eu, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 08.11.2017 12:53 Publikacja: 08.11.2017 12:49

#RZECZoBIZNESIE: Paweł Purski: Rosja przez media wpływa na świat

Foto: tv.rp.pl

Rosjanie bardzo mocno weszli w media elektroniczne. Całkiem sporo jest ich na Facebooku, mają też aktywny wpływ na Twittera.

- Ten wpływ jest faktycznie sporty jeśli spojrzymy na to, jak Rosjanie wykorzystują istniejące mechanizmy globalizacji. Perfekcyjnie opanowali jak korporacyjne metody wykorzystywać do tego, żeby zbierać informacje jak pewne rzeczy w funkcjonują – mówił Purski.

Zaznaczył, że w przypadku Facebooka i Twittera kwestia jest skomplikowana. Mamy aferę dotyczącą wpływu Rosjan na wybory w Stanach Zjednoczonych.

-Pytanie, na ile Rosjanie, dzięki temu, że inwestowali w te spółki, zdobywali wiedzę na temat ich funkcjonowania i mogli to wykorzystać podczas prawdziwej operacji, którą była próba wpływu na amerykańskie wybory – stwierdził.

Wcześniej było jeszcze referendum w Wielkiej Brytanii dotyczące wyjścia z Unii Europejskiej. Pojawiały się głosy, że wpływ na to również mieli Rosjanie.

- Jeszcze kilka lat temu eksperci szacowali, że można zmienić wyniki o 15 proc. poprzez skuteczne działania w mediach społecznościowych. Dzisiaj ten wpływ jest zdecydowanie większy - ocenił Purski.

- Patrząc na Brexit i jak były wspierane ruchy po stronie wyjścia z unii, widzę wiele podobieństw pomiędzy tym, co potem było stosowane bardzo skutecznie w kampanii amerykańskiej – dodał.

Gość zaznaczył, że Polska, przynajmniej na razie, nie będzie głównym celem akcji dla Rosjan w mediach społecznościowych. - Jednak można testować pewne rzeczy. Były znaki, które pokazywały, że Rosjanie testowali pewne rozwiązania w Polsce – mówił.

- Czasem widzimy informacje, które mocno rozdmuchują kwestie historyczne pomiędzy Polską i Ukrainą lub informacje dotyczące polskiego wojska – dodał.

Purski podkreślił, że dwa bezpośrednie media, które Rosjanie wykorzystują to Sputnik i RT (Russia Today).

- Ciekawe dlaczego nadal, niektórzy politycy i osoby związane z władzą, godzą się na to, żeby dawać wywiady i występować w tego typu mediach. Mediach, których celem jest wpływanie i realizowanie interesów Kremla – mówił.

Rosjanie bardzo mocno weszli w media elektroniczne. Całkiem sporo jest ich na Facebooku, mają też aktywny wpływ na Twittera.

- Ten wpływ jest faktycznie sporty jeśli spojrzymy na to, jak Rosjanie wykorzystują istniejące mechanizmy globalizacji. Perfekcyjnie opanowali jak korporacyjne metody wykorzystywać do tego, żeby zbierać informacje jak pewne rzeczy w funkcjonują – mówił Purski.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji