Obie dodały w informacji dla pracowników, że są gotowe zmienić zdanie w sprawie 13 proc. swych załóg, jeśli dojdzie do porozumienia. Kilkadziesiąt tysięcy zatrudnionych w tych linach, a także w Delta Air Lines i Southwest zgodziło się odejść na różnych warunkach w związku z kryzysem w transporcie lotniczym. Przewoźnicy domagają się od władz kolejnych 25 mld dolarów na wypłatę wynagrodzeń przez następne 6 miesięcy, aby nie musieli redukować zatrudnienia, bo pierwszy pakiet wygasał 1 października.

Czytaj także: American wierzy w powrót MAXów i planuje szkolenie pilotów

American skieruje na techniczne bezrobocie 19 tys. ludzi, w tym 1600 pilotów, United ponad 13 tys., ale bez pilotów, bo ci osiągnęli porozumienie. Przed pandemią AA zatrudniała 140 tys. ludzi, w październiku ich liczba zmaleje do poniżej 100 tys.

Minister finansów Steven Mnuchin podał, że w rozmowach z przewodniczącą Izby Reprezentantów, Nancy Pelosi o planie pomocy jest postęp, ale umowy jeszcze nie, z kolei przywódca większości w Senacie, Mitch McConnell uznał propozycję pomocy w wysokości 2,2 bln dolarów za „nie z tej ziemi" — pisze Reuter. Administracja zaproponowała dodanie 20 mld dolarów dalszej pomocy dla sektora lotniczego do nowej propozycji bodźców ponad 1,5 bln dolarów demokratów z Izby Reprezentantów — poinformował szef sztabu Białego Domu, Mark Meadows.

Prezes American, Doug Parker poinformował załogę, że Mnuchin i Pelosi nadal negocjują pakiet, który przewiduje przedłużenie pomocy dla linii lotniczych i może dojść do porozumienia w najbliższych dniach. — Niestety, nie ma gwarancji, że te starania dadzą owoce — dodał.