fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

"Pier(w)si w reklamie" - takie hasło może dyskryminować kobiety

Adobe Stock
Reklamodawca używający hasła "PIER(W)SI W REKLAMIE" wraz z wizualizacją kobiecego biustu narusza dobre obyczaje - uznała Komisja Etyki Reklamy.

Skargę złożyła oburzona konsumentka. Chodziło o  reklamę umieszczoną na ciężarówce.

"Reklama ma postać oklejonego samochodu-ciężarówki. Przedstawia kobiecy korpus wraz z zarysem piersi (sutki wymazane). Towarzyszy jej hasło: «PIER(W)SI W REKLAMIE. Zaufaj doświadczeniu». Pokrywa wszystkie widoczne z ulicy ściany ciężarówki." - napisała w skardze wnioskodawczyni.

Jej zdaniem zdjęcie kobiecego korpusu i piesi nie ma żadnego związku z oferowanymi usługami.  Operuje słowem "piersi" nieadekwatnym do oferowanych usług.

"Ma wzbudzić sensację, być kontrowersyjna – i być może dzięki temu ma zwracać na siebie uwagę. Jednak taki zabieg (zdjęcie, hasło) jest nieuprawnione. Jako kobieta jestem oburzona, że do propagowania usług reklamowych wykorzystuje się kobiece ciało. Ta reklama mnie obraża." - twierdzi wnioskodawczyni. Poprosiła Komisję Etyki Reklamy o zakazanie właścicielowi firmy takiej formy reklamy.

KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Nie jest także zgodna z powszechnie przyjętymi zasadami etyki.

- Oceniany przekaz reklamowy narusza dobre obyczaje, a nadto nie dochowano w nim wymaganej w takich przypadkach należytej staranności. Zespół przy tym uznał, że reklama zawiera treści, które mogą dyskryminować kobiety - uzasadnił Zespół Orzekający KER.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REDAKCJA POLECA

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA