Reklama

Katarzyna Kucharczyk: Zarobić na cudzym pomyśle

Finansowanie społecznościowe nabrało tempa. To szansa dla firm i inwestorów, ale nie można zapominać o ryzyku.

Aktualizacja: 15.02.2021 21:20 Publikacja: 15.02.2021 21:00

Katarzyna Kucharczyk: Zarobić na cudzym pomyśle

Foto: Adobe Stock

Pandemia zmieniła sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i spędzamy wolny czas. Ma również wpływ na nasze wydatki, inwestycje i sposób ich realizacji. Dobrze pokazują to dane dotyczące popularności zrzutek online. Wartość zbiórek charytatywnych eksplodowała. Skrzydeł dostał też crowdfunding udziałowy. Daje on możliwość zainwestowania w ciekawe, nowatorskie przedsięwzięcia – przy minimalnym wysiłku ze strony inwestora.

Skala tego zjawiska rośnie. W zeszłym roku wsparcie od inwestorów w zamian za udziały zdobyło niemal 70 spółek. Pięciokrotnie więcej niż debiutujących na rynku alternatywnym warszawskiej giełdy, który jest przeznaczony dla młodych firm. Pojawiają się głosy, że crowdfunding może giełdzie zaszkodzić, ponieważ firmy będą wybierały inną ścieżkę pozyskania finansowania, a rynek giełdowy zostanie w cieniu. Ale gros firm, które decydują się na crowdfunding, wchodzi potem na NewConnect. Można więc o tych rynkach myśleć jako o systemie naczyń połączonych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Reklama
Reklama