Według danych firmy konsultingowej PwC, która zajmuje się programem restrukturyzacyjnym sieci, zamkniętych zostanie 79 sklepów pod szyldem Mothercare w Wielkiej Brytanii.

Zagraniczne franczyzy wciąż są rentowne, ale brytyjska część sieci od lat przynosi straty, na tyle duże, że nadszedł czas na ich likwidacje. Nie znalazł się też nikt chętny na odkupienie tych sklepów. Administrator procesu restrukturyzacji sieci Zelf Hussain zapewnił, że sklepy będą działać "jak najdłużej się ds|" a pracownicy likwidowanych stanowisk otrzymają odpowiednie wsparcie.

Prezes Mothercare Clive Whiley powiedział BBC, że decyzja o zamknięciu brytyjskiej sieci nie była łatwa. Jednak po ustanowieniu zarządu komisarycznego i wdrożeniu programu restrukturyzacyjnego nie było innego wyjścia. W minionym roku firma odnotowała na brytyjskim rynku w wysokości ponad 36 mln funtów.

Z Polski Mothercare, jedna z najbardziej rozpoznawanych marek sklepów z artykułami dla dzieci i niemowląt, wycofał się już w 2016 roku po 16 latach. Polki mogą jednak wciąż korzystać z internetowego sklepu sieci. Mothercare, założona w 1961 roku, wciąż jest obecna w ponad 40 krajach, w których łącznie prowadzi ponad 1000 sklepów stacjonarnych.