Na powrocie uczniów do szkoły zarabia coraz więcej branż

Rosną obroty nie tylko w księgarniach czy sklepach papierniczych, ale też odzieżowych, meblowych, obuwniczych czy z elektroniką.

Aktualizacja: 28.08.2020 06:18 Publikacja: 27.08.2020 21:00

Na powrocie uczniów do szkoły zarabia coraz więcej branż

Foto: shutterstock

Przełom sierpnia i września upływa pod znakiem wydatków szkolnych. Dawno przestał być kojarzony tylko z przyborami do pisania. – Ostatni wakacyjny tydzień to czas wzmożonego zainteresowania ofertą back2school. Pokazały to obiecujące wyniki marki Reserved zarówno w kanale e-commerce, jak salonach stacjonarnych – podaje biuro prasowe LPP. – Dane z ostatnich dni przed rozpoczęciem roku szkolnego pozwalają patrzeć z optymizmem na wyniki sprzedaży asortymentu z tej oferty w porównaniu z ubiegłym rokiem – dodaje.

Czytaj także: Szturm po wyprawki, większość nie oszczędza

Także w sklepach obuwniczych ruch. – Z reguły obserwujemy wzmożony ruch związany z powrotem do szkoły w ostatni weekend przed rozpoczęciem roku szkolnego, także właśnie weszliśmy w ten krótki, intensywny sprzedażowo czas – mówi Daria Sulgostowska, rzecznik CCC. Oznacza to sprzedaż nie tylko butów, ale również plecaków i innych akcesoriów.

Polacy na szkolne zakupy wydają coraz więcej. Tylko dla 22 proc. z nich granicą wydatków na wyprawkę jest wypłacane przez państwo 300 zł na dziecko. 8 proc. chce wydać nawet ponad 1 tys. zł na dziecko. Co trzeci chce zmieścić się w 300–500 zł. W grę wchodzą duże pieniądze, biorąc pod uwagę, że uczniów jest 4,6 mln.

– Oferta Back to School ruszyła dwa tygodnie temu, cieszy się dużym zainteresowaniem. Oprócz standardowych elementów szkolnej wyprawki, klienci poszukują sprzętu do pracy i nauki zdalnej, na co zapewne wpływ mają zapowiedzi zdalnego lub hybrydowego systemu nauczania jesienią – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – W tym roku, przy spełnieniu warunków regulaminu, akcja „Back to School" obejmuje rabaty aż do 70 proc. – dodaje.

Mniejsze niż ubiegłoroczne wydatki na wyprawkę przewiduje tylko 13 proc. ankietowanych, a 59 proc. rodziców deklaruje, że w tym roku wyda na nią więcej.

– Widzimy wzrost liczby odwiedzających i obserwujemy większe zakupy w tym ostatnim tygodniu, natomiast nie przypisujemy tego powrotowi do szkoły, tylko po prostu powrotowi ludzi z wakacji do miast – mówi Katarzyna Broniarek, dyrektorka ds. komunikacji Ikea Retail.

Jak wynika z badania Kantar Millward Brown dla Wonga Polska, wyprawkę w internecie zamawia 28 proc. badanych. – Stacjonarnie kupuje je 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w internecie – mówi Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor marketingu Wonga Polska.

Przełom sierpnia i września upływa pod znakiem wydatków szkolnych. Dawno przestał być kojarzony tylko z przyborami do pisania. – Ostatni wakacyjny tydzień to czas wzmożonego zainteresowania ofertą back2school. Pokazały to obiecujące wyniki marki Reserved zarówno w kanale e-commerce, jak salonach stacjonarnych – podaje biuro prasowe LPP. – Dane z ostatnich dni przed rozpoczęciem roku szkolnego pozwalają patrzeć z optymizmem na wyniki sprzedaży asortymentu z tej oferty w porównaniu z ubiegłym rokiem – dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy