W Chinach i sąsiadujących z nimi krajach popularną marką pasty do zębów jest Darlie. Ta należąca obecnie do Colgate marka ma logo, w którym widać twarz mężczyzny z tzw. blackface na twarzy. Blackface to makijaż sceniczny, który sprawia, że człowiek wygląda, jak karykatura osoby o czarnym kolorze skóry. W USA blackface był stosowany do karykaturalnego przedstawiania osób rasy czarnej i wyśmiewania ich rzekomych, negatywnych cech. Stąd obecność blackface np. w logo marki jest dla Amerykanów obecnie dużym problemem. Do tego nazwa marki „darlie" może być tłumaczona, jako „pasta do zębów czarnego".

- Przez ponad 35 lat pracowaliśmy nad ewolucją marki, włączając w to znaczące zmiany w nazwie, logo i opakowaniach. Obecnie pracujemy z naszym partnerem nad dalszymi zmianami wszystkich aspektów marki, łącznie z jej nazwą – powiedział BBC rzecznik Colgate.

Marka Darlie jest, precyzyjnie ujmując, współwłasnością Colgate-Palmolive. Należy bowiem do hongkońskiej firmy Hawley&Hazel, w której amerykański koncern od 1985 ma 50 proc. udziałów. Darlie ma 17 proc. udziałów w rynku chińskim, 21 proc. w singapurskim, 28 proc. w malajskim i 25 proc. w tajwańskim. Do 1989 roku marka nazywała się Darkie, ale zmieniono ją na Darlie pod wpływem nacisków ze strony akcjonariuszy i organizacji społecznych. Wyrzucenie „blackface" z logo będzie więc, w jakimś sensie, logicznym, kolejnym krokiem.