W pierwszym kwartale przychody grupy po wzroście o 7 proc. rdr doszły do 680 mln zł. Pozwoliło to Grupie Amica wygenerować w okresie styczeń-marzec br. nieco lepsze w ujęciu rok do roku wyniki na poziomie operacyjnym i EBITDA, odpowiednio 30 mln zł i 43 mln zł. Z kolei na wynik brutto wpływ miały niższe saldo działalności finansowej, a rezultat netto (13,5 mln zł) obarczony był wyższym podatkiem dochodowym, szczególnie w części odroczonej. Jest to efekt pełniejszego wykorzystywania aktywa podatkowego, związanego z ulgami specjalnej strefy ekonomicznej (7,7 mln zł w I kw.).

- Po najważniejszym sezonowo w branży AGD czwartym kwartale, kiedy marża operacyjna Grupy Amica wzrosła o 1,9 pkt. proc. rdr, wynik EBITDA zwiększył się o 47 proc. rdr, a zysk brutto o 79 proc. rdr, pierwszy kwartał obecnego roku był spokojniejszym czasem, w którym budowaliśmy pozycję na kolejne okresy – mówi Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych.

- Otoczenie rynkowe i presja kosztowa pozostają wyzwaniami w bieżącym roku. Konsekwentnie realizujemy jednak wytyczoną ścieżkę wzrostu, podejmując liczne inicjatywy zwiększające sprzedaż i efektywność operacyjną. W tym drugim obszarze znaczne benefity przynosi nam oczywiście automatyczny magazyn wysokiego składowania wraz z centrum logistycznym przy fabryce kuchni we Wronkach – dodaje.

Grupa Amica dzieli się sukcesem bezpośrednio z akcjonariuszami, będąc spółką dywidendową. Z zysku roku 2018 wypłacone zostanie 4 zł dywidendy na akcję (łącznie 30,1 mln PLN), co oznacza wzrost o 33% względem poprzedniego roku (3 zł na akcję). Jej wypłata nastąpi 6 czerwca. br.

W Europie Zachodniej kwartalne przychody wzrosły 11 proc., to największy rynek z udziałem w całkowitej sprzedaży 45 proc. W Niemczech wzrosła sprzedaż szerokiego asortymentu, w Wielkiej Brytanii szczególnym powodzeniem cieszyły się kuchnie wolnostojące, a we Francji szerzej - sprzęt grzejny. Na rynku polskim sprzedaż wzrosła 8 proc. Rynki wschodnie stanowiły 13 proc. w całkowitej sprzedaży Grupy Amica, a za spadek wartościowy o 6 proc. odpowiadał regres w sprzedaży towarów handlowych w Rosji, przy czym jednocześnie wartość sprzedaży sprzętu grzejnego wzrosła o 3 proc. Co więcej, przychody z rynku ukraińskiego zwiększyły się o 30 proc. rdr. W Skandynawii, stanowiącej 9 proc. łącznej sprzedaży (wartościowo +12 proc. rdr) asortymentem mocno wzrostowym były lodówki i zmywarki.