W kryzysie luksus mniej cierpi

Brytyjska ikona luksusu ostrzega, że przez wirusa jej biznes robi się ryzykowny. Polska grupa modowa przekonuje, że najbogatsi nie tracą w kryzysie.

Publikacja: 24.05.2020 21:00

W kryzysie luksus mniej cierpi

Foto: Adobe Stock

44,8 mln zł, o 11,9 proc. mniej niż rok wcześniej, wyniosły przychody polskiego producenta galanterii skórzanej i dodatków luksusowych Wittchen w I kwartale tego roku. Zamiast 3,4 mln zł zysku operacyjnego firma kierowana przez Jędrzeja Wittchena odnotowała tym razem kilkadziesiąt tysięcy złotych straty. Za sprawą niekorzystnych kursów wymiany walut wynik netto znalazł się pod kreską ze stratą w wysokości 2,58 mln zł.

Zarząd Wittchenu tłumaczy pogorszenie wyników przede wszystkim epidemią. Podobnie jak inne firmy prowadzące sieci sklepów także Wittchen liczy na to, że uda mu się obniżyć koszty najmu powierzchni handlowej. Oszczędności szuka także gdzie indziej. Śladem gdańskiego LPP także zarząd Wittchenu (tworzą go właściciele) zrezygnował z wynagrodzeń. Do czerwca będzie ono wynosić symboliczną złotówkę.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Niemieccy giganci handlowi planują fuzję po 60 latach podziału
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Handel
Haribo ostrzega i wycofuje żelki „Happy Cola”. Konopie w słodyczach
Handel
Szwajcaria też traci na cłach Donalda Trumpa
Handel
Polacy liderami wzrostu wydatków internetowych. Mistrzowie okazji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Handel
Gospodarka Rosji się zamyka. Wraca do czasów sowieckich
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont