Nowe marki wchodzą na polski rynek

Rusza nowa sieć grupy CCC, a niedługo pojawi się pierwszy salon marki luksusowej Philipp Plein – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 04.05.2021 09:59 Publikacja: 03.05.2021 21:00

Mimo pandemii luksusowe marki widzą potencjał w naszym rynku

Mimo pandemii luksusowe marki widzą potencjał w naszym rynku

Foto: Bloomberg

Warszawski salon Philipp Plein ruszy w drugim półroczu 2021 r. na pl. Trzech Krzyży. Z z marką przy tym projekcie pracuje Moliera2, sprzedawca już wielu innych marek, jak Ralph Lauren, Valentino, Kenzo czy Moncler.

Philipp Plein podaje, że już odnosi sukcesy na polskim rynku, rocznie sam e-commerce generuje blisko 2 mln euro. Dodatkowe siedmiocyfrowe przychody pochodzą ze sprzedaży w sklepach multibrandowych. – Konsolidacja obecności naszej marki w handlu detalicznym na rynku polskim jest naszym celem strategicznym, który wyznaczyliśmy sobie w 2021 r. – mówi „Rzeczpospolitej" Philipp Plein.

Otwarcie pierwszego salonu monobrandowego marki w Polsce jest planowane już na drugą połowę 2021 r., zajmie on 200 mkw. – Od początku wierzyliśmy w to, że nasz kraj jest atrakcyjny dla światowych domów mody, które z sukcesem mogą się rozwijać nie tylko w Nowym Jorku czy Pekinie, ale również u nas – mówi Maria Fus, dyrektor marketingu i PR Moliera2.

Polski rynek luksusowy ucierpiał podczas pandemii, ponieważ wiele marek z najwyższej półki wciąż bardzo niechętnie patrzy na handel internetowy. Z niedawnego raportu KPMG wynika, że wartość zakupów na takie produkty spadła o 4,9 proc., do 24 mld zł. To jednak głównie efekt utrzymującego się zainteresowania luksusowymi autami, kategorie takie jak akcesoria, biżuteria czy ubrania odnotowały spore spadki.

Teraz jednak handel ma szybko odrabiać straty, a ponowne otwarcie centrów handlowych 4 maja oznaczać będzie początek wysypu nowych sieci. Tego dnia ruszy pięć sklepów nowej sieci HalfPrice, uruchamianej przez grupę CCC. Jeszcze w maju ruszy pięć kolejnych, a do końca roku ma ich działać niemal 60.

Sklepy działać będą w formule off-price, oferując przecenione towary wielu marek, według zapowiedzi firmy także z segmentu premium i luksusowego, choć przykładów sieć nie podała. Obecnie najbardziej znanym przedstawicielem tego modelu w Polsce jest sieć TK Maxx. – Na całym świecie koncept off-price staje się coraz bardziej popularny i mamy nadzieję, że w naszym wydaniu zachwyci polskich klientów, a być może wkrótce także konsumentów z innych krajów regionu – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy CCC. Jesienią klienci HalfPrice będą mogli zrobić zakupy także przez internet.

– Dzięki skali przedsięwzięcia, jakim jest otwarcie kilkudziesięciu salonów, klienci mogą liczyć na bardzo zróżnicowaną ofertę – będzie ona uzupełniana kilka razy w tygodniu – dodaje Joanna Czyżewska, dyrektor działu sprzedaży HalfPrice.

W tym tygodniu ruszy drugi w Polsce sklep marki Primark, tym razem w Poznaniu. Otwarcie miało się odbyć wcześniej, ale wstrzymał je lockdown. Podobny los spotkał wiele innych projektów, na przykład rozbudowy centrów handlowych czy outletowych jak Designer Outlet w podwarszawskim Piasecznie, którego nowy etap miał już ruszać.

Choć handel należy do sektorów najbardziej poszkodowanych przez pandemię, to firmy nadal chcą otwierać nowe sklepy stacjonarne. Wizyta w placówce jest dla dużej grupy klientów niezbędnym elementem zakupów.

Warszawski salon Philipp Plein ruszy w drugim półroczu 2021 r. na pl. Trzech Krzyży. Z z marką przy tym projekcie pracuje Moliera2, sprzedawca już wielu innych marek, jak Ralph Lauren, Valentino, Kenzo czy Moncler.

Philipp Plein podaje, że już odnosi sukcesy na polskim rynku, rocznie sam e-commerce generuje blisko 2 mln euro. Dodatkowe siedmiocyfrowe przychody pochodzą ze sprzedaży w sklepach multibrandowych. – Konsolidacja obecności naszej marki w handlu detalicznym na rynku polskim jest naszym celem strategicznym, który wyznaczyliśmy sobie w 2021 r. – mówi „Rzeczpospolitej" Philipp Plein.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji