Na półkach sklepowych w Intermarché i Netto nie znajdziemy takich napojów, jak: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Honest, Tropico, Caprisun i Monster - informuje portal Dlahandlu.pl.
Amerykańskiemu koncernowi nie spodobała się nowa polityka sieci handlowych, które zdecydowały się umieszczać w widocznych miejscach zdrowe napoje, a słodkie i gazowany - czyli większość produktów Coca-cola - w mniej eksponowanych miejscach.
Zmiany w sposobie ekspozycji napojów Intermarché zapowiadało już kilka miesięcy temu. Latem 2019 roku poinformowało producentów, że napoje słodzone cukrem będą mieć mniej miejsca na półkach sklepowych na korzyść zdrowszych napojów. Zmiana weszła w życie z początkiem 2020 roku.
Przedstawiciel ITM Alimentaire, do którego należą obie sieci, Thierry Cotillard powiedział, że decyzja o zmianie ekspozycji była też podyktowana spadkiem sprzedaży niezdrowych, słodzonych napojów. W 2019 roku spadek ten wyniósł 3,2 procent - informuje portal retaildetail.eu.
Jednak Coca-Cola uznała zmiany za niekorzystne dla siebie i poinformowała francuskie sieci, że straca one obecne warunki kontraktu, jeżeli wolumeny pozostaną zmniejszone. To oznacza, że za produkty koncernu sieć sklepów miałaby zapłacić średnio o 60 proc. więcej. To oczywiście obiłoby się na cenach.