Coca-Cola znika z francuskich supermarketów

W dwóch francuskich sieciach handlowych: Intermarché i Netto klienci nie kupią produktów koncernu Coca-Cola. Amerykańska firma wstrzymał dostawy swoich produktów do francuskich sklepów.

Aktualizacja: 14.01.2020 18:06 Publikacja: 14.01.2020 17:40

Coca-Cola znika z francuskich supermarketów

Foto: Bloomberg

Na półkach sklepowych w Intermarché i Netto nie znajdziemy takich napojów, jak: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Honest, Tropico, Caprisun i Monster - informuje portal Dlahandlu.pl.

Amerykańskiemu koncernowi nie spodobała się nowa polityka sieci handlowych, które zdecydowały się umieszczać w widocznych miejscach zdrowe napoje, a słodkie i gazowany - czyli większość produktów Coca-cola - w mniej eksponowanych miejscach.

Zmiany w sposobie ekspozycji napojów Intermarché zapowiadało już kilka miesięcy temu. Latem 2019 roku poinformowało producentów, że napoje słodzone cukrem będą mieć mniej miejsca na półkach sklepowych na korzyść zdrowszych napojów. Zmiana weszła w życie z początkiem 2020 roku.

Przedstawiciel ITM Alimentaire, do którego należą obie sieci, Thierry Cotillard powiedział, że decyzja o zmianie ekspozycji była też podyktowana spadkiem sprzedaży niezdrowych, słodzonych napojów. W 2019 roku spadek ten wyniósł 3,2 procent - informuje portal retaildetail.eu.

Jednak Coca-Cola uznała zmiany za niekorzystne dla siebie i poinformowała francuskie sieci, że straca one obecne warunki kontraktu, jeżeli wolumeny pozostaną zmniejszone. To oznacza, że za produkty koncernu sieć sklepów miałaby zapłacić średnio o 60 proc. więcej. To oczywiście obiłoby się na cenach.

Według Intermarché i Netto wycofanie marek koncernu ze sklepów to są "brutalne i zaskakujące", a koncern wyraźnie nadużywa dominującej pozycji na rynku. Cotillard zapewnił, że żadne działania koncernu nie będą miał wpływu na niezależność sieci oraz swobody wyboru i zamawiania takich a nie innych towarów - pisze retaildetail.eu.

Na półkach sklepowych w Intermarché i Netto nie znajdziemy takich napojów, jak: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Honest, Tropico, Caprisun i Monster - informuje portal Dlahandlu.pl.

Amerykańskiemu koncernowi nie spodobała się nowa polityka sieci handlowych, które zdecydowały się umieszczać w widocznych miejscach zdrowe napoje, a słodkie i gazowany - czyli większość produktów Coca-cola - w mniej eksponowanych miejscach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku
Handel
Ukraińskie płody rolne płyną morzem do odbiorców. Maliny podbiły rynek USA
Handel
Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci