Lidl we wszystkich sklepach sieci wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku, a każdy woreczek ma wymiar 30x35 cm. Cena za zestaw to 2,99 zł, a worki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100 proc. nadają się do recyclingu.

To kolejna ekologiczna inicjatywa firmy. - W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska.

Carrefour i Auchan promują wśród klientów bawełniane worki na owoce i warzywa, które można wykorzystywać wiele razy i w nich ważyć produkty. Jeden worek kosztuje 5,99 zł, jest wykonany z siatki, aby kasjer mógł ocenić, czy naklejka z ceną odpowiada faktycznej zawartości.

Wiele sklepów na rok przed terminem wymaganym unijną dyrektywą wycofało już także z oferty plastikowe jednorazowe produkty, jak sztućce czy słomki.