Sieć Kaufland intensywnie modernizuje swoje sklepy. Do tej pory odświeżono 150 z ponad 200 placówek sieci. Jednak w dwóch z nich Kaufland testuje nowe rozwiązania, których akceptacja przez klientów może sprawić, że pojawią się one i w innych placówkach. Nowe pomysły to przede wszystkim rozwinięcie tego, co pojawiało się w modernizowanych placówkach.

Według Wiadomości Handlowych pierwsze dwie placówki z zastosowanym nowym konceptem pojawiły się w Krakowie i można w nich znaleźć szerszy wybór produktów z „górnej półki” (słodycze, sery, wędliny czy alkohole) oraz lepiej wyróżniony dział z naturalnymi kosmetykami czy ekologicznymi produktami do prania i sprzątania. W otwartym 30 sierpnia sklepie przy krakowskiej ulicy Bratysławskiej wprowadzono też nowe koncepty tematyczne. Jak twierdzili przedstawiciele Kaufland, nowy układ sklepu ma ułatwić klientom odnajdywanie produktów. Czynnikiem decydującym o tym, czy sklep będzie miał standardowy wygląd czy też przyjmie układ testowanych rozwiązań ma być powierzchnia placówki (oczywiście, o ile nowe pomysły zostaną polubione przez klientów).

Czytaj także: Kaufland zdejmuje marki koncernu Unilever ze swoich półek 

Kaufland nie jest jedyną siecią testującą nowe pomysły na układ sklepów. W Polsce nowe pomysły, zaraz po duńskiej centrali, testuje choćby sieć Netto. Zmiany widać także w innych sieciach i podążają one za pomysłami testowanymi w krajach Europy Zachodniej.

W Polsce Kaufland działa od 2001 roku i ma ponad 200 sklepów. W całej Europie sieć ma około 1200 sklepów. Kaufland należy do Grupy Schwarz, która jest również właścicielem Lidla.