Kaufland zdejmuje marki koncernu Unilever ze swoich półek

Niemiecka sieć handlowa zdejmuje z półek niemal 480 produktów koncernu Unilever. Także w Polsce. Wszystko przez spór o ceny zakupu.

Aktualizacja: 04.09.2018 18:27 Publikacja: 04.09.2018 17:54

Kaufland zdejmuje marki koncernu Unilever ze swoich półek

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Unilever - właściciel takich marek jak Knorr, Lipton, Algida, Amino, Rama, Saga czy Axe, Dove oraz Persil, Domestos oraz wiele innych, drastycznie podniósł ceny hurtowe swoich produktów - informuje niemiecki magazyn branżowy "Lebensmittel-Zeitung".

Zdaniem gazety podwyżka była nie tylko drastyczna, ale także niespodziewana. Kaufland postanowił więc zrezygnować z zakupów w Unilever.

Decyzja o rezygnacji z marek koncernu dotyczy sklepów w Niemczech oraz sieci w Czechach, na Słowacji, w Polsce, Rumunii i Bułgarii - informuje faz.net.

Unilever nie chce komentować sytuacji podkreśla, że "negocjacje z partnerami są poufne".

W Polsce z półek może zniknąć 90 artykułów, takich marek jak Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

To nie pierwsze spięcie między siecią handlowa a siecią supermarketów w Niemczech. W styczniu tego roku sieć Edeka nie chciała się zgodzić na podwyżki towarów Nestle oraz narzucane przez szwajcarski koncern zasady prezentacji i reklamy ich towarów. Z półek sieci zniknęło ponad 200 różnych towarów.

Natomiast w 2016 r. brytyjska sieć Tesco usunęła ze swojego sklepu internetowego takie marki Unilever jak Marmite czy Hellmann's , ponieważ koncern chciał podnieść ceny o 10 procent.

Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu