fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Freshmarket może zniknąć

fotorzepa/Michał Walczak
Zarząd Żabki zastanawia się nad przyszłością marki Freshmarket. Kilkaset sklepów pod tą marką może zniknąć, bo nie wpisują się w format convenience na którym spółka chce się skupić. – podaje portal wiadomościhandlowe.pl.

Freshmarket to sieć supermarketów typu proximity. Placówki te mają większe powierzchnie handlowe niż typowe Żabki. Format ten na rynku spisuje się całkiem dobrze, ale ciągle ustępuje dyskontom i sklepom convenience (małe sklepy położone głównie w dzielnicach mieszkaniowych z asortymentem na potrzeby bieżące) .

Prezes spółki Żabka Polska, Tomasz Suchański, podczas konferencji zdradził, że dopinane są szczegóły przyszłości Freshmarketu, a wśród rozważanych wariantów jest rezygnacja z marki.

- Dopinamy szczegóły przyszłości Freshmarket. Sieć nie „pali pieniędzy”, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą rozwijamy. Chcemy skupić się na tym, w czym jesteśmy najlepsi – mówi Suchański.

- Na pewno nie będziemy się jednak pozbywać naszych sklepów. Ze strategicznego punktu widzenia są korzyści ze zunifikowania tych dwóch sieci. Utrzymywanie dwóch brandów jest drogie – dodał.

Żabka Polska posiada obecnie sieć 4500 sklepów convenience pod marką Żabka.

- Sieć detaliczna Żabka, przejęta przez CVC Capital Partners, chce by liczba nowych sklepów w kolejnych latach była większa niż 430 otwarte w 2016 r., nie planuje jednak skokowej ekspansji - poinformował Suchański.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA