Freshmarket to sieć supermarketów typu proximity. Placówki te mają większe powierzchnie handlowe niż typowe Żabki. Format ten na rynku spisuje się całkiem dobrze, ale ciągle ustępuje dyskontom i sklepom convenience (małe sklepy położone głównie w dzielnicach mieszkaniowych z asortymentem na potrzeby bieżące) .
Prezes spółki Żabka Polska, Tomasz Suchański, podczas konferencji zdradził, że dopinane są szczegóły przyszłości Freshmarketu, a wśród rozważanych wariantów jest rezygnacja z marki.
- Dopinamy szczegóły przyszłości Freshmarket. Sieć nie „pali pieniędzy”, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą rozwijamy. Chcemy skupić się na tym, w czym jesteśmy najlepsi – mówi Suchański.
- Na pewno nie będziemy się jednak pozbywać naszych sklepów. Ze strategicznego punktu widzenia są korzyści ze zunifikowania tych dwóch sieci. Utrzymywanie dwóch brandów jest drogie – dodał.
Żabka Polska posiada obecnie sieć 4500 sklepów convenience pod marką Żabka.