W Warszawie znajduje się jedno z największych centrów IT P&G - Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS), które jest drugim, po Cincinnati w USA, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie. To w stolicy, przy użyciu najnowszych technologii, powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu czy planowania łańcucha dostaw. Firma ma w Polsce jeszcze trzy fabryki oraz Europejskie Centrum Planowania.
Sięgają po wiedzę i umiejętności mniejszych graczy
W dobie szybko rozwijającej się technologii i dynamicznych zmian, duże przedsiębiorstwa bardzo chętnie angażują się we współpracę z uczelniami lub startupami. Taka kooperatywa nierzadko kończy się stworzeniem nowych, unikatowych produktów czy koncepcji. Z myślą o rozwoju biznesu oraz dzielenia się wiedzą z partnerami, P&G angażuje się w wiele projektów. Jednym z nich jest konkurs ABSL Startup Challenge, podczas którego firma poszukuje startupów tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. W ramach poszukiwania partnerów, P&G organizuje Hackathony czyli tzw. maratony programowania – wydarzenia głównie dla programistów, którzy mierzą się z wybranym zadaniem informatycznym. W tym roku brali w nim udział nie tylko informatycy, ale też pracownicy P&G spoza działu IT. Motywem przewodnim tegorocznego wydarzenia było tworzenie rozwiązań technologicznych i programistycznych z wykorzystaniem technologii Big Data. Efektem trzydniowych działań uczestników, polegających na wielogodzinnym budowaniu oprogramowania o określonej wcześniej tematyce lub rozwiązującego określony problem, było stworzenie 10 rozwiązań usprawniających wewnętrzne procesy w firmie. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. Spośród dziesięciu projektów, które powstały w warszawskim Globalnym Centrum Usług Biznesowych P&G, wszystkie mają realne szanse na wdrożenie, a aż 8 z nich zakwalifikowano do realizacji. - Pomysł Hackathonu adresowanego do pracowników spoza obszaru IT, może zaskakiwać, jednak dla nas to naturalna decyzja, która nierozerwalnie łączy się z potrzebą tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w firmie. Dzięki szkoleniom jakie przeprowadziliśmy, pracownicy firmy mogli poznać narzędzia pozwalające na zaawansowaną analizę biznesową, a co za tym idzie wpływać na efektywność pracy, szybsze podejmowanie decyzji i optymalizację działań. Wspólnie wypracowane rozwiązania będą miały realny wpływ na takie obszary jak: produkcja w fabrykach P&G, wysyłka i dostawa produktów czy raportowanie- mówi Emilia Burzyńska, Global Business Services IT Leader Central Europe, Procter & Gamble.