Innowacja to podstawa biznesu

Na innowacyjne rozwiązania czekają dziś konsumenci na całym świecie. Nowatorskie działania są zatem wpisane w strategię niejednej dużej firmy. Polska jest jednym z kluczowych centrów wspierania, tworzenia i rozwoju ulepszonych rozwiązań m.in. dla Procter & Gamble (P&G), jednej z największych globalnych firm z branży FMCG.

Publikacja: 28.11.2018 09:23

Innowacja to podstawa biznesu

W Warszawie znajduje się jedno z największych centrów IT P&G - Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS), które jest drugim, po Cincinnati w USA, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie. To w stolicy, przy użyciu najnowszych technologii, powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu czy planowania łańcucha dostaw. Firma ma w Polsce jeszcze trzy fabryki oraz Europejskie Centrum Planowania.

 

 

Sięgają po wiedzę i umiejętności mniejszych graczy

W dobie szybko rozwijającej się technologii i dynamicznych zmian, duże przedsiębiorstwa bardzo chętnie angażują się we współpracę z uczelniami lub startupami. Taka kooperatywa nierzadko kończy się stworzeniem nowych, unikatowych produktów czy koncepcji. Z myślą o rozwoju biznesu oraz dzielenia się wiedzą z partnerami, P&G angażuje się w wiele projektów. Jednym z nich jest konkurs ABSL Startup Challenge, podczas którego firma poszukuje startupów tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. W ramach poszukiwania partnerów, P&G organizuje Hackathony czyli tzw. maratony programowania – wydarzenia głównie dla programistów, którzy mierzą się z wybranym zadaniem informatycznym. W tym roku brali w nim udział nie tylko informatycy, ale też pracownicy P&G spoza działu IT. Motywem przewodnim tegorocznego wydarzenia było tworzenie rozwiązań technologicznych i programistycznych z wykorzystaniem technologii Big Data. Efektem trzydniowych działań uczestników, polegających na wielogodzinnym budowaniu oprogramowania o określonej wcześniej tematyce lub rozwiązującego określony problem, było stworzenie 10 rozwiązań usprawniających wewnętrzne procesy w firmie. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. Spośród dziesięciu projektów, które powstały w warszawskim Globalnym Centrum Usług Biznesowych P&G, wszystkie mają realne szanse na wdrożenie, a aż 8 z nich zakwalifikowano do realizacji. - Pomysł Hackathonu adresowanego do pracowników spoza obszaru IT, może zaskakiwać, jednak dla nas to naturalna decyzja, która nierozerwalnie łączy się z potrzebą tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w firmie. Dzięki szkoleniom jakie przeprowadziliśmy, pracownicy firmy mogli poznać narzędzia pozwalające na zaawansowaną analizę biznesową, a co za tym idzie wpływać na efektywność pracy, szybsze podejmowanie decyzji i optymalizację działań. Wspólnie wypracowane rozwiązania będą miały realny wpływ na takie obszary jak: produkcja w fabrykach P&G, wysyłka i dostawa produktów czy raportowanie- mówi Emilia Burzyńska, Global Business Services IT Leader Central Europe, Procter & Gamble.

 

Pomysły wdrożone z sukcesem

Ponadto, P&G jest partnerem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz programu Startup Spark, który jako akcelerator startupów ma ułatwiać im rozpoczęcie działalności, m.in. poprzez łączenie młodych firm z dużymi przedsiębiorstwami.Wynikiem współpracy są rozwiązania, z których kilka jest w trakcie fazy pilotażowej, a inne są już wdrożone. Działa m.in. projekt stworzony wraz z Subscription Club pod nazwą Pampers BabyBox Club. To pierwsza w Polsce platforma, w ramach której konsumenci mogą kupić pieluchy na zasadach subskrypcji. Po zarejestrowaniu się na platformie i określeniu przez użytkownika wieku dziecka, system zaproponuje optymalny rozmiar pieluchy. Z biegiem czasu zasugeruje też, że nadszedł czas, na zmianę rozmiaru produktu. Pakiety zostały zaprojektowane tak, by nie zabrakło pieluch przez cały miesiąc. Przy pierwszym zamówieniu, konsument wybiera datę pierwszej dostawy, a zapasy w kolejnych miesiącach będą ustawione automatycznie na dostarczanie co cztery tygodnie. Za każdym razem przesyłka trafia bezpośrednio pod drzwi zamawiającego.

Innym przykładem rozwijania innowacji w Polsce przez P&G jest aplikacja mobilna Oral-B. Użytkownicy mogą aktywnie monitorować proces szczotkowania. Dzięki informacjom uzyskiwanym w czasie rzeczywistym mycie zębów trwa dłużej niż zalecane przez stomatologów dwie minuty. Co więcej, informacje te pozwalają zapobiegać stosowaniu zbyt dużej siły nacisku w czasie szczotkowania oraz – dzięki rewolucyjnej technologii wykrywania położenia – pominięciu niektórych obszarów jamy ustnej. Aplikację Oral-B stworzono we współpracy z czołowymi partnerami z Niemiec i Stanów Zjednoczonych oraz wysoko wyspecjalizowanym zespołem ekspertów z warszawskiego oddziału P&G Global Business Services Center, który był odpowiedzialny za koordynację projektu. Aplikacja działa w ponad 50 krajach, pobrano ją już milion razy.

 

W Warszawie znajduje się jedno z największych centrów IT P&G - Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS), które jest drugim, po Cincinnati w USA, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie. To w stolicy, przy użyciu najnowszych technologii, powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu czy planowania łańcucha dostaw. Firma ma w Polsce jeszcze trzy fabryki oraz Europejskie Centrum Planowania.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił