Ma go zastąpić Mike Manley, dotychczasowy szef marek Jeep i RAM. Wśród kandydatów na to stanowisko był wymieniany także Richard Palmer, dyrektor finansowy koncernu i Alfredo Altavilli, szef działu europejskiego FCA, choć to Manleya Marchionne upodobał sobie najbardziej, wspólnie pracowali nad nową strategią FCA, ogłoszoną 31 maja 2018 r.
W komunikacie FCA zaznaczyła, że oficjalnie Manley zostanie powołany na nowe stanowisko podczas najbliższego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Ma ono zostać zwołane w ciągu najbliższych kilku dni, ale już w sobotę – by zachować ciągłość operacyjną w zarządzaniu spółką – otrzymał pełne uprawnienia dyrektora generalnego.
Co z tą Polską?
Plany, dotyczące podziału nowych modeli pomiędzy fabryki Fiat Chryser Automobiles w Europie, miały być ogłoszone na dniach. Wcześniej oczekiwano, że stanie się to już 31 maja, kiedy ówczesny dyrektor generalny FCA Sergio Marchionne przedstawiał w Turynie strategię na najbliższe 5 lat. Co stanie się teraz?
Nieoficjalnie wiadomo, że auta droższe – takie jak Jeepy, Maserati czy Alfa Romeo będą produkowane we Włoszech, model Punto zniknie z rynku, a Tipo zostanie wycofany z rynków europejskich. Siłą napędową koncernu ma być marka Jeep, na silne wsparcie może liczyć także Alfa Romeo. Ale też Fiat ma sukcesy w klasie najmniejszych aut. Produkowany m.in. w Polsce Fiat 500 jest liderem rynkowym w Europie (ponad 190 tys. sprzedanych aut w 2017 ), zaś na drugimi miejscu jest Panda (187 tys.). Dopiero na trzecim lokuje się VW Up!. W planach jest wersja 500 kombi i „pięćsetka" elektryczna.
Zapewne więc kolejne szczegóły dotyczące tego, która fabryka będzie produkować konkretne modele, poznamy w najbliższym czasie, bo błyskawiczna nominacja Manleya pokazuje determinację koncernu. Według nieoficjalnych informacji, do których wcześniej dotarła „Rzeczpospolita", w fabryce Fiat Chrysler Automobiles w Tychach mają być produkowane elektryczne Fiaty 500, a być może także elektryczna Panda. Byłyby to pierwsze europejskie auta FCA z takim napędem.
W czerwcu FCA, bez planowanych wcześniej uroczystości, otworzyła w Bielsku Białej fabrykę silników benzynowych z turbodoładowaniem z rodziny FireFly. Koncern wydał na tę inwestycję ponad miliard złotych, a silniki będą montowane w Jeepach Renegade roku modelowego 2019, a przed końcem 2018 także w innych autach FCA. Moce produkcyjne w tej chwili wynoszą 200 tys. rocznie, a w 2019 mają być podwojone. A co z samochodami? W czerwcu 2018 r. w Tychach z taśmy produkcyjnej zjechał 2-milionowy egzemplarz „500", który będzie podstawowym modelem tyskiej fabryki Fiata także w najbliższym czasie, obok Lancii Ypsylon, która nadal doskonale sprzedaje się we Włoszech. W 2017 roku fabryka wyprodukowała 263,4 tys. samochodów.