Reklama

Nie wszyscy są za zmianą nazwy. Aunt Jemima ma zostać

Rodzina kobiety, której wizerunek widnieje na opakowaniach marki Aunt Jemima jest przeciwko zmianie nazwy marki popularnego w USA syropu do naleśników.

Aktualizacja: 23.06.2020 21:12 Publikacja: 23.06.2020 20:42

Nie wszyscy są za zmianą nazwy. Aunt Jemima ma zostać

Foto: AFP

ula

Koncern Pepsico zapowiedziało zmianę nazwy i logo serii produktów sprzedawanych pod marką Aunt Jemima, ponieważ zdaniem wielu aktywistów wizerunek marki ma silne konotacje rasistowskie i powinien zostać zmieniony. Dyskusja na ten temat nasiliła się w Stanach Zjednoczonych po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w trakcie interwencji policyjnej.

Czytaj także: Znane marki zmienią loga i nazwy przez odwołania do rasizmu

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama