Nie wszyscy są za zmianą nazwy. Aunt Jemima ma zostać

Rodzina kobiety, której wizerunek widnieje na opakowaniach marki Aunt Jemima jest przeciwko zmianie nazwy marki popularnego w USA syropu do naleśników.

Aktualizacja: 23.06.2020 21:12 Publikacja: 23.06.2020 20:42

Nie wszyscy są za zmianą nazwy. Aunt Jemima ma zostać

Foto: AFP

Koncern Pepsico zapowiedziało zmianę nazwy i logo serii produktów sprzedawanych pod marką Aunt Jemima, ponieważ zdaniem wielu aktywistów wizerunek marki ma silne konotacje rasistowskie i powinien zostać zmieniony. Dyskusja na ten temat nasiliła się w Stanach Zjednoczonych po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w trakcie interwencji policyjnej.

Czytaj także: Znane marki zmienią loga i nazwy przez odwołania do rasizmu

Jednak nie wszyscy uważają, że nazwa i znak towarowy marki Aunt Jemima powinien zniknąć. Przeciwko są między innymi potomkowie kobiety uwiecznionej na opakowaniu produktów tej marki. Vera Harris, krewna Lillian Richard, która jako pierwsza została uwieczniona na opakowaniach Aunt Jemima, uważa, że nazwa i marka powinny zostać nienaruszone. Lilian Richard pochodziła z miasteczka Hawkins w Teksasie i była aktorką, która użyczyła swojej twarzy firmie. W młodości była kucharka i w reklamach często występowała jako Aunt Jemina (ciocia Jemima) smażąca naleśniki. Z Quaker Oats, właścicielem marki, współpracowała przez 23 lata, niemal do samej śmierci.

Czytaj także: Znika popularny brytyjski serial. Zbyt rasistowskie dowcipy

Zdaniem krewnych Lillian Richard zmiana nazwy i wizerunku równałaby się wymazaniu wszystkiego co osiągnęła i co sobą reprezentowała - zaangażowanie i ciężka pracę.

„W Hawkins była uważana za bohaterkę i jesteśmy z tego dumni" - powiedziała Vera Harris. „Nie chcemy, aby ta historia została wymazana" - dodała w rozmowie z "Washington Examiner".

Także krewni kolejnej "twarzy" marki - Anna Short Harrington nie chcą zmian. Jej prawnuk Larnell Evans Sr. uważa, że wraz ze zmiana zostanie przekreślonych 20 lat ciężkiej pracy i zaangażowania jego prababki. "Ta kobieta służyła wszystkim tym ludziom i to było już po niewolnictwie. Pracowała jako ciocia Jemima. To była jej praca" - podkreślił Evans, dodając, że byłoby to także wymazaniem kawałka ważnej historii jego własnej rodziny.

Koncern Pepsico zapowiedziało zmianę nazwy i logo serii produktów sprzedawanych pod marką Aunt Jemima, ponieważ zdaniem wielu aktywistów wizerunek marki ma silne konotacje rasistowskie i powinien zostać zmieniony. Dyskusja na ten temat nasiliła się w Stanach Zjednoczonych po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w trakcie interwencji policyjnej.

Czytaj także: Znane marki zmienią loga i nazwy przez odwołania do rasizmu

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły