fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Znane marki zmienią loga i nazwy przez odwołania do rasizmu

AFP
Koncern Pepsico zdecydował na zmianę nazwy i loga popularnej marki produktów śniadaniowych, a Mars rozważa zmiany opakowań popularnego ryżu, w ramach walki ze stereotypami rasowymi.

Pepsico zapowiedziało zmianę nazwy i loga serii produktów sprzedawanych pod marką Aunt Jemima - informuje agencja Reutera.

Czytaj także: Koncerny z USA zabraniają policji używania ich technologii

Ciocia Jemima (Aunt Jemima) to marka mieszanki naleśnikowej, syropu i innych produktów śniadaniowych, należąca do Quaker Oats Company z Chicago, spółki zależnej PepsiCo. Znak towarowy pochodzi z 1893 r., jednak pierwsza mieszanka naleśnikowa pod tą marką pojawiła się na rynku w 1889 r. na opakowaniu widnieje roześmiana twarz czarnoskórej kobiety, a sama nazwa odwołuje się to stereotypu "Mammy" czarnoskórej "domowej szczęśliwej niewolnicy", która pracowała, jako piastunka dzieci białego właściciela.

Początkowo na opakowaniu była twarz typowej mammy z turbanem na głowie i w sukience z białym kołnierzykiem. Jednak logo marki przeszło metamorfozę w 100-lecie istnienia. W 1989 r. z głowy kobiety zdjęto chustę. Od tej pory ma ona naturalną fryzurę i kolczyki z pereł.

Czytaj także: Znika popularny brytyjski serial. Zbyt rasistowskie dowcipy

Jednak zdaniem wielu aktywistów wizerunek marki nadal ma silne konotacje rasistowskie i powinien zostać zmieniony. Dyskusja na ten temat nasiliła się w Stanach Zjednoczonych po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w trakcie interwencji policyjnej.

AFP

„Uznajemy, że pochodzenie marki Aunt Jemima opiera się na rasowym stereotypie" – napisał w oświadczeniu Kristin Kroepfl, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Quaker Foods w Ameryce Północnej.

Pepsico nie tylko zdecydowało się na zmianę loga i nazwy, ale poinformowało, że przeznaczy 400 mln dolarów dla czarnych społeczności, w tym 5 mln z puli marki Aunt Jemima. Nie wiadomo jeszcze jak nowe logo będzie wyglądać, ale ma się pojawić w czwartym kwartale tego roku.

Czytaj także: Producent Call of Duty walczy z rasizmem. Dołączają inne potęgi gier

Kristin Kroepfl powiedziała Reuterowi, że koncern podjął szereg inicjatyw by wesprzeć równość rasową".

Także koncern Mars przymierza się do zmiany loga jednej z najpopularniejszych marek ryżu i sosów na świecie - Uncle Bens, której opakowania są opatrzone wizerunkiem starszego Afroamerykanina.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA