Reklama
Rozwiń

Zakaz sprzedaży jednorazowych e-papierosów. Palący problem nastolatków

Rząd zapowiada zakaz sprzedaży jednorazowych e-papierosów bez zawartości nikotyny osobom poniżej 18. roku życia. Młodzież jednak dość łatwo omija już istniejące obostrzenia. Jak rozmawiać z nastolatkiem, który pali?

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Rozmowa o używkach nie powinna odbywać się „przy okazji” albo w innych okolicznościach, które mogłyb

Rozmowa o używkach nie powinna odbywać się „przy okazji” albo w innych okolicznościach, które mogłyby sugerować błahość tematu

Foto: adobestock

Psychologowie i lekarze mówią jednym głosem, że im wcześniej nastolatek doświadczy pierwszego kontaktu z papierosami – dziś przede wszystkim tymi elektronicznymi – tym większe ryzyko, że popadnie w długotrwałe uzależnienie. A nauczyciele alarmują, że coraz więcej uczniów przychodzi do szkoły z e-papierosami. „Badania porównawcze przeprowadzone w 2011 r. i w 2016 r. wśród uczniów w wieku 15–19 lat wskazują, iż liczba polskich nastolatków, którzy próbowali e-papierosa, wzrosła od 2011 r. czterokrotnie. Nawet 35 proc. uczniów w wieku od 15 do 19 lat regularnie używa elektronicznych papierosów, a 70 proc. co najmniej raz próbowało e-papierosa” – informują rządowi eksperci w ulotce „Co to są e-papierosy” na stronie www.gov.pl.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Profilaktyka
Specjalny zespół „dochodzeniowy” powołany przez Senat
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Profilaktyka
Badaczka: Zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych może się nie udać
Materiał Partnera
Profilaktyczne SOS. Zaproszenia na badania pilnie potrzebne?
Profilaktyka
Scenariusze bez dymu tytoniowego. Kiedy Polacy przestaną palić papierosy?
Materiał Promocyjny
Rak pęcherza moczowego - Polska na czele niechlubnego rankingu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama