Reklama
Rozwiń
Reklama

Rusza akcja promocyjna samorządu radcowskiego w telewizji i na billboardach

Korporacje w spotach radiowych i telewizyjnych zachęcają do korzystania z porad profesjonalistów.

Publikacja: 30.08.2013 08:49

Rusza akcja promocyjna samorządu radcowskiego w telewizji i na billboardach

Rusza akcja promocyjna samorządu radcowskiego w telewizji i na billboardach

Foto: www.sxc.hu

– Mali i średni przedsiębiorcy rzadko korzystają z pomocy radcy prawnego przy podpisywaniu umów – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych. – Zazwyczaj idą do prawnika, dopiero gdy pojawiają się problemy. Tymczasem mogliby im zapobiec, gdyby wcześniej skonsultowali się z fachowcem – dodaje.

Z badań, którymi dysponuje samorząd radcowski, wynika, że z porad prawnika nie korzysta 86 proc. małych i średnich przedsiębiorców. Zwracają się po pomoc do profesjonalisty tak samo rzadko jak przeciętny Kowalski (87 proc.). Mają to zmienić akcje samorządów prawniczych.

W telewizjach gospodarczych 1 września pojawi się spot, w którym radcy będą zachęcać do korzystania z ich pomocy przed podpisaniem umowy. Będzie to kolejna odsłona akcji promocyjnej samorządu „Z radcą prawnym bezpiecznie".

Wiosną na ulicach pojawiły się billboardy z wizerunkiem radcy prawnego trzymającego kodeks. W sądach i urzędach rozmieszczane były ulotki informujące, z jakim problemem można się do nich zwrócić. Akcję prowadziły izby radcowskie. W Rzeszowie np. przekazano także ulotki wszystkim radcom, żeby rozdawali je klientom.

– Planujemy już kolejne etapy akcji promocyjnej, m.in. w wersji internetowej i radiowej. Uważam, że nie powinna się ona w ogóle zakończyć. Musimy ciągle uświadamiać ludziom, że opłaca się korzystać z pomocy radców prawnych – mówi prezes Bobrowicz.

Reklama
Reklama

Jesienią billboardy radców mają się nieco zmienić – m.in. pojawi się na nich kobieta.

Akcję wizerunkową prowadzą także adwokaci, z tym że na razie jedynie w Katowicach. Z busolą przekonują m.in. na billboardach: „W morzu spraw wskazujemy drogę". W katowickim radiu emitowane są także spoty. O przeprowadzeniu akcji w swoich regionach mogą decydować poszczególne izby.

Podobne akcje są popularne na całym świecie. W Anglii i Walii takie kampanie są organizowane co roku i trwają od września do listopada. Do tej pory profesjonalni prawnicy promowali swoje usługi m.in. hasłami: Potrzebna mi pomoc, lecz nie byle kogo. Twój solicitor to właściwy specjalista. Chcesz dobrej porady, zapytaj solicitora. Solicitorzy to angielskie odpowiedniki naszych adwokatów, którzy uczą także podstaw prawa w szkołach.

Billboardy i plakaty są popularne także w Niemczech. Pojawia się na nich hasło: Zaufanie jest dobre, ale prawnik lepszy. Można je zobaczyć między innymi na dworcach, przystankach, w centrach miast.

W Hiszpanii z kolei w trasę po całym kraju ruszył specjalny autobus, w którym adwokaci udzielali bezpłatnych porad prawnych.

– Mali i średni przedsiębiorcy rzadko korzystają z pomocy radcy prawnego przy podpisywaniu umów – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych. – Zazwyczaj idą do prawnika, dopiero gdy pojawiają się problemy. Tymczasem mogliby im zapobiec, gdyby wcześniej skonsultowali się z fachowcem – dodaje.

Z badań, którymi dysponuje samorząd radcowski, wynika, że z porad prawnika nie korzysta 86 proc. małych i średnich przedsiębiorców. Zwracają się po pomoc do profesjonalisty tak samo rzadko jak przeciętny Kowalski (87 proc.). Mają to zmienić akcje samorządów prawniczych.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama