Rusza akcja promocyjna samorządu radcowskiego w telewizji i na billboardach

Korporacje w spotach radiowych i telewizyjnych zachęcają do korzystania z porad profesjonalistów.

Publikacja: 30.08.2013 08:49

Rusza akcja promocyjna samorządu radcowskiego w telewizji i na billboardach

Rusza akcja promocyjna samorządu radcowskiego w telewizji i na billboardach

Foto: www.sxc.hu

– Mali i średni przedsiębiorcy rzadko korzystają z pomocy radcy prawnego przy podpisywaniu umów – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych. – Zazwyczaj idą do prawnika, dopiero gdy pojawiają się problemy. Tymczasem mogliby im zapobiec, gdyby wcześniej skonsultowali się z fachowcem – dodaje.

Z badań, którymi dysponuje samorząd radcowski, wynika, że z porad prawnika nie korzysta 86 proc. małych i średnich przedsiębiorców. Zwracają się po pomoc do profesjonalisty tak samo rzadko jak przeciętny Kowalski (87 proc.). Mają to zmienić akcje samorządów prawniczych.

W telewizjach gospodarczych 1 września pojawi się spot, w którym radcy będą zachęcać do korzystania z ich pomocy przed podpisaniem umowy. Będzie to kolejna odsłona akcji promocyjnej samorządu „Z radcą prawnym bezpiecznie".

Wiosną na ulicach pojawiły się billboardy z wizerunkiem radcy prawnego trzymającego kodeks. W sądach i urzędach rozmieszczane były ulotki informujące, z jakim problemem można się do nich zwrócić. Akcję prowadziły izby radcowskie. W Rzeszowie np. przekazano także ulotki wszystkim radcom, żeby rozdawali je klientom.

– Planujemy już kolejne etapy akcji promocyjnej, m.in. w wersji internetowej i radiowej. Uważam, że nie powinna się ona w ogóle zakończyć. Musimy ciągle uświadamiać ludziom, że opłaca się korzystać z pomocy radców prawnych – mówi prezes Bobrowicz.

Jesienią billboardy radców mają się nieco zmienić – m.in. pojawi się na nich kobieta.

Akcję wizerunkową prowadzą także adwokaci, z tym że na razie jedynie w Katowicach. Z busolą przekonują m.in. na billboardach: „W morzu spraw wskazujemy drogę". W katowickim radiu emitowane są także spoty. O przeprowadzeniu akcji w swoich regionach mogą decydować poszczególne izby.

Podobne akcje są popularne na całym świecie. W Anglii i Walii takie kampanie są organizowane co roku i trwają od września do listopada. Do tej pory profesjonalni prawnicy promowali swoje usługi m.in. hasłami: Potrzebna mi pomoc, lecz nie byle kogo. Twój solicitor to właściwy specjalista. Chcesz dobrej porady, zapytaj solicitora. Solicitorzy to angielskie odpowiedniki naszych adwokatów, którzy uczą także podstaw prawa w szkołach.

Billboardy i plakaty są popularne także w Niemczech. Pojawia się na nich hasło: Zaufanie jest dobre, ale prawnik lepszy. Można je zobaczyć między innymi na dworcach, przystankach, w centrach miast.

W Hiszpanii z kolei w trasę po całym kraju ruszył specjalny autobus, w którym adwokaci udzielali bezpłatnych porad prawnych.

– Mali i średni przedsiębiorcy rzadko korzystają z pomocy radcy prawnego przy podpisywaniu umów – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych. – Zazwyczaj idą do prawnika, dopiero gdy pojawiają się problemy. Tymczasem mogliby im zapobiec, gdyby wcześniej skonsultowali się z fachowcem – dodaje.

Z badań, którymi dysponuje samorząd radcowski, wynika, że z porad prawnika nie korzysta 86 proc. małych i średnich przedsiębiorców. Zwracają się po pomoc do profesjonalisty tak samo rzadko jak przeciętny Kowalski (87 proc.). Mają to zmienić akcje samorządów prawniczych.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów