– Mali i średni przedsiębiorcy rzadko korzystają z pomocy radcy prawnego przy podpisywaniu umów – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych. – Zazwyczaj idą do prawnika, dopiero gdy pojawiają się problemy. Tymczasem mogliby im zapobiec, gdyby wcześniej skonsultowali się z fachowcem – dodaje.
Z badań, którymi dysponuje samorząd radcowski, wynika, że z porad prawnika nie korzysta 86 proc. małych i średnich przedsiębiorców. Zwracają się po pomoc do profesjonalisty tak samo rzadko jak przeciętny Kowalski (87 proc.). Mają to zmienić akcje samorządów prawniczych.
W telewizjach gospodarczych 1 września pojawi się spot, w którym radcy będą zachęcać do korzystania z ich pomocy przed podpisaniem umowy. Będzie to kolejna odsłona akcji promocyjnej samorządu „Z radcą prawnym bezpiecznie".
Wiosną na ulicach pojawiły się billboardy z wizerunkiem radcy prawnego trzymającego kodeks. W sądach i urzędach rozmieszczane były ulotki informujące, z jakim problemem można się do nich zwrócić. Akcję prowadziły izby radcowskie. W Rzeszowie np. przekazano także ulotki wszystkim radcom, żeby rozdawali je klientom.
– Planujemy już kolejne etapy akcji promocyjnej, m.in. w wersji internetowej i radiowej. Uważam, że nie powinna się ona w ogóle zakończyć. Musimy ciągle uświadamiać ludziom, że opłaca się korzystać z pomocy radców prawnych – mówi prezes Bobrowicz.