Reklama

Najlepszy start na rynku pracy dają dzisiaj studia informatyczne

Wśród kierunków, które zapewniają najwyższe zarobki w pierwszym roku po dyplomie, dominują te związane z IT.

Publikacja: 19.07.2020 21:00

Najlepszy start na rynku pracy dają dzisiaj studia informatyczne

Foto: Adobe Stock

Prawie 12,2 tys. zł wynosi w pierwszym roku pracy przeciętne wynagrodzenie absolwentów niestacjonarnych studiów magisterskich z informatyki stosowanej na Politechnice Warszawskiej. To informatycy zdominowali ranking najlepiej opłacanych absolwentów szkół wyższych z 2018 r., wygenerowany z najnowszej wersji systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów (ELA). Jego tegoroczna edycja dostarcza informacji o tym, jak na rynku pracy radzą sobie osoby kończące studia w 2018 r.

System ELA, stworzony w Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, już od 2016 r. pomaga maturzystom w podjęciu decyzji o wyborze studiów. Pokazuje nie tylko wysokość przeciętnych zarobków absolwentów w pierwszym roku po dyplomie w zależności od uczelni, kierunku czy formy studiów, ale informuje także o tym, jak szybko, kończąc dany kierunek, można znaleźć pracę etatową i czy nie grozi po nim bezrobocie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wynagrodzenia
Ile zarabiają Polacy? Są nowe dane GUS o wynagrodzeniach i zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Wynagrodzenia
Mniejsza płacowa przewaga top menedżerów
Wynagrodzenia
Polki lepiej wykształcone, ale wciąż gorzej opłacane
Wynagrodzenia
Dlaczego Polacy muszą dorabiać do pensji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wynagrodzenia
Czeka nas dalsze hamowanie wzrostu płac?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama