Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudne rozmowy o pieniądzach w nowej pracy

Chociaż powodem zmiany pracy najczęściej jest wyższe wynagrodzenie, to negocjacje zarobków są największym wyzwaniem dla wielu kandydatów.

Publikacja: 26.02.2024 03:00

Trudne rozmowy o pieniądzach w nowej pracy

Foto: Adobe Stock

Aż 47 proc. pracujących Polaków, którzy w drugiej połowie zeszłego roku zmienili pracodawcę, jako powód tej zmiany wskazuje w badaniu Randstad wyższe wynagrodzenie. Jednocześnie ta kluczowa dla wielu osób kwestia budzi najwięcej obaw, jak dowodzi przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2024 roku badanie firmy rekrutacyjnej Hays Poland, które objęło ponad 1000 specjalistek i specjalistów w Polsce.

Najwięcej, bo 39 proc. z nich, przyznało, że podczas rozmowy rekrutacyjnej najtrudniej jest im odpowiadać na pytanie o oczekiwania finansowe. (drugie na liście trudnych pytań – dotyczące wad i zalet kandydata – wskazało znacznie mniej, bo 26 proc. uczestników badania).

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Wynagrodzenia
Ile zarabiają Polacy? Są nowe dane GUS o wynagrodzeniach i zatrudnieniu
Wynagrodzenia
Mniejsza płacowa przewaga top menedżerów
Wynagrodzenia
Polki lepiej wykształcone, ale wciąż gorzej opłacane
Wynagrodzenia
Dlaczego Polacy muszą dorabiać do pensji?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Wynagrodzenia
Czeka nas dalsze hamowanie wzrostu płac?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama