Zauważyć należy, że w ogólnej interpretacji przepisów z 30 kwietnia 2008 r., nr DD3/033/10/KDJ/08/173 Minister Finansów stwierdził, że »użyte w cytowanym wyżej przepisie (art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o PIT – przyp. red.) sformułowanie odrębne przepisy obejmuje cały szereg aktów prawnych, z których wynika prawo pracownika do otrzymywania od pracodawcy świadczeń w związku z podnoszeniem swych kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego.
Do tego katalogu zaliczyć można m.in. [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=9CAE08B466F2558DA92259FD0B8DFA28?id=72344]rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (DzU nr 103, poz. 472, z późn. zm.).[/link]
Ponadto niektóre grupy zawodowe mają odrębne uregulowania dotyczące tej kwestii. W przypadku żołnierzy zawodowych czy funkcjonariuszy służb mundurowych zagadnienia z zakresu podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego oraz rodzaju świadczeń otrzymywanych od pracodawcy określają tzw. pragmatyki służbowe – rozporządzenia wykonawcze do ustaw regulujących działanie poszczególnych służb.
W odniesieniu zaś do członków korpusu służby cywilnej zagadnienie szkoleń (w tym aplikacji legislacyjnej) i przysługujących w związku z tym świadczeń dodatkowo normuje [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=183392]ustawa z dnia 26 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (DzU nr 170, poz. 1218, z późn. zm.)[/link] wraz z obowiązującymi przepisami wykonawczymi.
Dlatego też ograniczanie pojęcia odrębnych przepisów, o których mowa w cytowanym na wstępie art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy, wyłącznie do aktów normatywnych wydanych na podstawie przepisów ustawy Kodeks pracy oraz [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=6BDE25CFC3CE11BC1035169C0306029E?id=175841]ustawy o systemie oświaty[/link], jest nieuzasadnione«.