Musicalowe rekolekcje, czyli Szatan w roli Chrystusa

Najnowsza inscenizacja musicalu „Jesus Christ Superstar” Tima Rice’a, z muzyką Andrew Lloyda Webbera przygotowana przez zespół Teatru Muzycznego w Toruniu,...

Głosowanie widzów i święto na „Hamlecie” Englerta. Laureaci łódzkiego festiwalu

Agnieszka Przepiórska, Wojciech Grudziński oraz zespół „Iwony, księżniczki Burgunda” są zwycięzcami Plebiscytu Publiczności XXXI Międzynarodowego Festiwalu...

Jan Englert pokazał, jak wyrzucono go na śmietnik. Putin wchodzi do gry

Hugo Tarres jako Hamlet i Helena Englert są jokerami pożegnalnego szekspirowskiego spektaklu Jana Englerta z dyrekcją artystyczną w Teatrze Narodowym. Prze...

Głośnym już przed premierą „Hamletem” Englert żegna się z dyrekcją Narodowego

Tragedią Szekspira Jan Englert, jedna z największych gwiazd polskiego kina i teatru, kończy dyrekcję artystyczną w Teatrze Narodowym. Premiera 12 kwietnia.

Prezes Kaczyński go nie ruszył. Kto pokieruje Teatrem. im. Żeromskiego?

W konkursie na dyrektora Teatru im. Żeromskiego w Kielcach biorą udział m.in. Jacek Jabrzyk, Leszek Zduń i Przemysław Tejkowski z orzeczeniem za mobbing.

„Heksy” po wielu dramatach na scenie: miękkość zamiast naprężenia

Na Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi Teatr Polski w Podziemiu pokazał „Heksy” Agnieszki Szpili. To najradykalnielszy spektakl sezonu. Oc...

Zażarta walka o dyrekcje teatrów w ruinie oraz cacek po generalnym remoncie

Wkrótce rozpoczną się konkursy dyrektorskie we wrocławskim Polskim, łódzkim Jaraczu, w Kielcach, Gdyni i Legnicy.

Odcięta głowa Ukrainy, czyli „Czerwone i czarne” Bartosza Szydłowskiego

„Czerwone i czarne” wg Stendhala w reżyserii Bartosza Szydłowskiego nie jest wyłącznie opowieścią o próbie awansu plebejusza Sorela. To sądowy thriller o r...

Wietrzenie Narodowego Starego Teatru i nowe rządy

„Zamach na Narodowy Stary Teatr” to pierwszy sukces nowej dyrekcji Doroty Ignatjew i Jakuba Skrzywanka po nieudanym „Seksie, hajsie i głodzie” oraz straszn...

Zamach terrorystyczny na Stary Teatr. AIDS w Warszawie. Masłowska w Krakowie

W weekend 21–23 marca odbędą się premiery „Heks” Szpili, „Magicznej rany” Masłowskiej, „Czerwonego i czarnego” Szydłowskiego. Pierwsze spektakle pokażą now...

Reklama
Reklama

XXXI Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi rozpoczęty z przytupem

„Iwona, księżniczka Burgunda” w reżyserii Adama Orzechowskiego z trójmiejskiego Wybrzeża rozpoczęła XXXI edycję Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnyc...

Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych spyta o wspólnotę i pokaże „Heksy" Szpili

„Iwona, księżniczką Burgunda” Adama Orzechowskiego z Teatru Wybrzeże rozpocznie 15 marca Międzynarodowy Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych, który...

Teatr TV i XIII księga „Pana Tadeusza" napisana przez Fredrę

Do reżyserii Teatru TV wraca Wojciech Smarzowski i Krzysztof Zanussi, pierwszy spektakl wystawi Jan Holoubek i zadebiutuje w tej roli Paweł Demirski. Ogłos...

Teatry operowe. Dyrektor musi odejść, bo jest za długo

W cieniu konkursu na dyrektora Opery Narodowej, w którym najbardziej emocjonuje los Mariusza Trelińskiego, trwa wymiana szefów innych teatrów w Polsce. Nie...

Klata powołany na dyrektora Teatru Narodowego. Teraz pojechał do Kijowa

Hanna Wróblewska, ministra kultury i dziedzictwa narodowego, powołała Jana Klatę na stanowisko dyrektora Teatru Narodowego w Warszawie. Pięcioletnia kadenc...

„Na prochach” to musical mocniejszy niż narkotyk

W Teatrze Syrena tym razem widzowie nie klaszczą w rytm chwytliwych melodii, nie wykrzykują radośnie po efektownych popisach tanecznych. Spektakl „Na proch...

Pokazy mistrzów i autorytetów

Łódzki Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych ponownie otworzy sezon najważniejszych festiwali.

Europejska nagroda dla Krzysztofa Warlikowskiego

„Idiota” Mieczysława Wajnberga wyreżyserowany przez Krzysztofa Warlikowskiego na ostatnim festiwalu w Salzburgu otrzymał OPER! AWARD jako najlepsze przedst...

O tym jak Coetzee spotkał się z zespołem Warlikowskiego i pytał o Pawlikowskiego

O tomie opowiadań „Nadzieja” noblisty J.M. Coetzeego w podcaście „Rzecz o książkach” mówi Piotr Gruszczyński, wicedyrektor Nowego Teatru w Warszawie, który...

Dlaczego ludzie „ćpają” od zawsze? „Na prochach" w Teatrze Syrena

- Świat promujący tezę, że na każdy ból jest lek, ułatwił zadanie koncernom farmaceutycznym. Prawie każdy z nas łyka jakieś prochy – mówi Robert Talarczyk,...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama