Putin już bombarduje Polskę – w legnickim teatrze

„Chłopki” Sulimy i Piaseckiego o m.in. skomplikowanych relacjach polsko-ukraińskich to świetny komentarz do wpisów Leszka Millera na platformie X o Ukraińc...

„Pasja wg św. Marka” Pawła Mykietyna. Magdalena Cielecka zagra Poncjusza Piłata

W muzyczno-teatralnej „Pasji według św. Marka” Pawła Mykietyna w roli Poncjusza Piłata wystąpi Magdalena Cielecka. Inscenizowany koncert odbędzie się 21 li...

Okropny „Faust” Wojciecha Farugi w Teatrze Narodowym

Kiczowatym „Faustem” w Narodowym Wojciech Faruga jako reżyser otworzył swoją dyrekcję w Dramatycznym w Warszawie.

Najważniejsza niemiecka nagroda teatralna, "Der Faust", dla Łukasza Twarkowskiego za multimedia

„Word on Wirecard” Anki Herbut i Łukasza Twarkowskiego w monachijskim Kammerspiele pokazuje największą aferę w Niemczech po 1945 r. Merkel i Scholz nabrali...

Największy książkowy bestseller ostatnich lat w teatrze. „Chłopki" w Legnicy

Sprzedane w pół milionie egzemplarzy „Chłopki. Opowieść o naszych babkach" Joanny Kuciel-Frydryszak stały się punktem wyjścia spektaklu w reżyserii Jędrzej...

Teatr, gdzie robotnicy chcieli grać po ciężkiej pracy

Małgorzata Szydłowska, współzałożycielka krakowskiej Łaźni Nowej, w jej dwudziestym, jubileuszowym sezonie zaprasza na spektakl „Nurt”. Znana scenografka w...

„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję”. Bolesna rozmowa o eutanazji

„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły to najczęściej nagradzany spektakl ostatnich lat. Pokaże go Teatr TV.

Festiwal Boska Komedia. Spektakle, które sondują zagadki, czasu, mózgu, ciała i duszy

Najważniejsze krajowe spektakle polskich twórców, europejska premiera wileńsko-krakowskiego „Quanty” Łukasza Twarkowskiego i „Neurony lustrzane Stefana Kae...

Polski Balet Narodowy w norweskich klimatach Griega i Ibsena

Peer Gynt, kultowy bohater romantyczny, stanie się współczesnym człowiekiem w nowym spektaklu Polskiego Baletu Narodowego. Premiera spektaklu Edwarda Cluga...

„Pełna powaga”. Wieloznaczny Teatr Telewizji o ukrywaniu tożsamości

„Pełna powaga” Oscara Wilde’a w reżyserii Tadeusza Kabicza m. in. z Danutą Stenką, Jaśminą Polak, Piotrem Cyrwusem i Piotrem Trojanem to pierwsza oryginaln...

„Koniec czerwonego człowieka” Daniela Majlinga. Analiza demonów rosyjskiej duszy

„Koniec czerwonego człowieka” Daniela Majlinga na motywach „Czasów secondhandu” Swietłany Aleksijewicz, białoruskiej noblistki, to analiza demonów rosyjski...

Bardziej tajemnicza niż złoty pociąg podróż Pawła Soszyńskiego po Wałbrzychu

Spektakl „Mary Poppers” według tekstu przedwcześnie zmarłego Pawła Soszyńskiego pokaże Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny i Teatr Dramatyczny w Wa...

„Historia Henryka IV” w Teatrze Polskim. Szekspirowska gra o tron.

„Historia Henryka IV” z Andrzejem Sewerynem i Szymonem Kuśmidrem jako Falstaffem w warszawskim Teatrze Polskim to niespotykany na naszych scenach triumf Sz...

Koniec czerwonego człowieka

Nowy spektakl Och-Teatru – „Koniec czerwonego człowieka” w reżyserii Krystyny Jandy (premiera 17 października) nie tylko porusza jeden z największych dziś...

Premiera w Teatrze Polskim. Andrzej Seweryn jako król Henryk IV

W warszawskim Teatrze Polskim 10 października premiera „Historii Henryka IV” Szekspira z Andrzejem Sewerynem. 26 października w Narodowym „Faust” w insceni...

Gwiazdy bawią się na „WESELU”

„Wesele”, na którym można bawić się więcej niż jeden raz!

„AKADEMIA PANA KLEKSA” oczarowała nie tylko najmłodszych!

To pełen magii i niespodzianek interaktywny show dla całych rodzin.

Październik pełen emocji w Teatrze Polonia i OCH-Teatrze

Jesień to czas, kiedy kultura w Warszawie nabiera wyjątkowego blasku. Październik w Teatrze Polonia i OCH-Teatrze, dwóch flagowych scenach Krystyny Jandy,...

Joanna Lewicka z nominacją do najważniejszej niemieckiej nagrody teatralnej Der Faust

Reżyserka Joanna Lewicka znalazła się w gronie trójki reżyserów nominowanych do Nagrody Fausta za spektakl „Antygona” w Teatrze Plauen-Zwickau. W 2020 nag...

Mięśniacy, cheerleaderki i wszyscy pozostali. Recenzja „Heathers” w Teatrze Syrena

Skąd to uporczywe powracanie Amerykanów do tematu szkoły średniej w popkulturze? Czy szkoły rzeczywiście są dla nich źródłem szczególnie traumatycznych doś...