Urzędnicy pracują, telefony dzwonią

Tylko do 29 lutego niepełnosprawni przedsiębiorcy i pracodawcy zatrudniający niepełnosprawnych mogą składać wnioski o refundację składek na ubezpieczenia społeczne w Państwowym Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Tymczasem petenci się skarżą, że nie mogą się dodzwonić do biura PFRON, by uzyskać informacje.

Publikacja: 21.02.2008 01:56

Urzędnicy pracują, telefony dzwonią

Foto: Rzeczpospolita

– Od tygodnia dzwonię bezskutecznie. Nie mogę się dowiedzieć, jak wypełnić wniosek. A czasu na złożenie dokumentów jest coraz mniej – denerwuje się czytelnik.

Sprawdziliśmy. Przez dwa dni nie udało nam się połączyć z żadnym z 37 numerów podanych na stronie internetowej PFRON.

Dyrektor Wydziału Dofinansowań Rynku Pracy w PFRON Szczepan Wroński tłumaczy głuche telefony nawałem pracy. Do warszawskiego biura w al. Jana Pawła II 13 spływają wnioski z całej Polski. Wczoraj było ich już ok. 3 tys., a zdaniem urzędników to dopiero początek. Lawiny dokumentów spodziewają się na przełomie lutego i marca, bo o rozpatrzeniu wniosku decyduje data stempla pocztowego lub wysłania przez Internet. – Osoby, które zdążą do końca miesiąca, otrzymają zwrot pieniędzy już za styczeń, stąd taki pośpiech – mówi Wroński.

Urzędnicy są tak zapracowani, że nie mają czasu odbierać telefonów. – W związku z tym, że beneficjenci osobiście przychodzą do funduszu, urzędnicy nie zawsze mogą odebrać telefon – tłumaczy rzecznik PFRON Tomasz Leleno. – Dla składających wnioski o refundację składek uruchomiliśmy specjalną infolinię 0801 233 554, pod którą uzyskają informacje – podpowiada.

Z nawałem telefonów nie radzą sobie też urządzenia. – Codziennie dzwoni do nas kilka tysięcy osób, więc linie są przeciążone. Zamiast sygnału charakterystycznego dla zajętej linii jest taki, jakby nikt nie odbierał telefonu – przyznaje Wroński.

Jednak takie tłumaczenie nie zadowala petentów. – Chcę przesłać wniosek, ale źle go wypełniłem, boję się, że się spóźnię i nie otrzymam zwrotu – skarży się jeden z nich.

Dyrektor Wroński uspokaja: – Jeżeli ktoś jest już zarejestrowany w naszym systemie, to przyjmiemy jego wniosek nawet z błędami i pieniądze wypłacimy. Później można wniosek poprawić.

Jeszcze w tym tygodniu przy telefonach od petentów ma zasiąść pięciu urzędników. W przyszłym o zajętej linii ma informować specjalne nagranie.

– Od tygodnia dzwonię bezskutecznie. Nie mogę się dowiedzieć, jak wypełnić wniosek. A czasu na złożenie dokumentów jest coraz mniej – denerwuje się czytelnik.

Sprawdziliśmy. Przez dwa dni nie udało nam się połączyć z żadnym z 37 numerów podanych na stronie internetowej PFRON.

Pozostało 86% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!