Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.06.2015 21:43 Publikacja: 14.06.2015 21:00
Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek
Rzeczpospolita: Dokładnie 90 lat temu, 15 czerwca 1925 roku, wygasły polsko-niemieckie porozumienia handlowe zapisane w konwencji genewskiej. Tego samego dnia Niemcy wypowiedziały nam wojnę celną, nakładając na wszystkie towary importowane z Polski wysokie cła. Dlaczego?
Wojciech Roszkowski: Ewidentnym celem Niemców było zduszenie polskiej gospodarki. Mówiły o tym miarodajne źródła, jak choćby gazeta „Frankfurter Zeitung", która napisała, że w porozumieniu z Rosją Polskę należy dobić. Pamiętajmy, że Niemcy i Rosja wyszły z I wojny światowej jako państwa odsunięte od decyzji i „poszkodowane" terytorialnie. Rzesza straciła Pomorze, Wielkopolskę i Śląsk. Celem międzywojennej polityki niemieckiej było więc odzyskanie tych terenów, o czym wprost mówił kanclerz Gustav Stresemann.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
146 zgłoszeń, gorące obrady jury składającego się z dziesięciorga przedstawicieli i przedstawicielek najbardziej...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Znana niemal wszystkim Polakom spółka, która w piątek zainaugurowała obchody swego 70-lecia, to już firma techno...
Cały cywilizowany świat musi powstrzymać Rosję. To wojna cywilizacyjna – mówił w 2014 roku w rozmowie z „Rzeczpo...
Standardowe ubezpieczenie nieruchomości chroni dom lub mieszkanie przed takimi zdarzeniami, jak pożar, zalanie,...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję? 
 Zaloguj się lub wypróbuj za darmo 
 wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas